וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: גירעון יולי לא הפתיע ואך ממשיך לשקף קצב גירעון שנתי של 5.5% עד 6% בשנת 2003

אמיר טייג

3.8.2003 / 17:32

כך אומר הכלכלן הראשי של נשואה זנקס; בחודשים ספטמבר ודצמבר צפויות הוצאות חריגות בגין פדיון אג"ח ה"גלבוע" והוצאות גבוהות לקראת סוף השנה



"נתוני גירעון יולי ממשיכים לשקף קצב שנתי של 5.5% לפחות", כך אומר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של חברת ההשקעות נשואה זנקס. מעוז מסביר כי הגירעון בחודש יולי הוא נמוך מבחינה עונתית, ולפיכך הגירעון שפורסם היום, שהסתכם בחודש יולי ב-248 מיליון שקל, אינו חריג ולא מהווה הפתעה.



מעוז מציין כי אמנם קצב הגירעון על פי הנתונים עד כה משקף קצב שנתי של 5%, בחודשים ספטמבר ודצמבר צפויות הוצאות חריגות. ספטמבר תפדה סדרה גדלה של אג"ח מסוג "גלבוע" בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל ובדצמבר צפויה הוצאה ממשלתית גבוה נוכח תום שנת הכספים. שני גורמים אלו ידחפו את הגירעון לכיוון 5.5% עד 6%, כך מעריך מעוז.



לגבי החודשים הקרובים מציין מעוז כי החל מחודש אוגוסט צפויה ההוצאה הציבורית לרדת, עם תחילת יישום הצעדים המשמעותיים בתוכנית הכלכלית, הכוללים קיצוץ משכורות העובדים בשירות הציבורי. אך מנגד מציין מעוז כי התחזקות הדולר ביולי צפויה להאט עוד יותר את קצב הרכישות של מוצרים בני קיימא, וכך להפחית עוד יותר את הכנסות המדינה ממע"מ ומכס.



עוד מציין מעוז כי עד כה ניצלה הממשלה כ-96% מהגירעון התקציבי המאושר לה בחוק בשנת 2003, אך כבר חרגה מהגירעון הפעילות המקומית ב-25%. מעוז מציין כי גירעון זה צריך לעניין את הפעילים בישראל כי ממנו נגזרים צרכי גיוס ההון המקומי או לחלופין המרת כספי הגיוס בחו"ל לשקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully