וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום ביטל הכרזת דובק כמונופול בשוק הסיגריות מייצור מקומי

אמיר הלמר

3.8.2003 / 17:51

שטרום: הביטול - מטעמים טכניים, שכן אין עוד הבדל בין שוק מקומי לשוק הסיגריות המיובאות; בודק האם דובק עדיין מונופול בתחום שוק הסיגריות ממיצוב עממי



הממונה על ההגבלים העסקיים עו"ד דרור שטרום ביטל היום את הכרזתה של יצרנית הסיגריות דובק כבעלת מונופולין באספקת סיגריות מייצור מקומי.



שטרום מציין כי החליט על ביטול ההכרזה מטעמים טכניים של לשון ההכרזה. לטענתו, בניגוד ללשון ההכרזה, אין הסיגריות מייצור מקומי מובחנות מסיגריות מיובאות. שטרום הדגיש כי אין בביטולה הטכני של ההכרזה כדי לשקף את עמדתו ביחס לשאלת מעמדה וחלקה של דובק בשוק אשר יוגדר באופן שונה, וכי הוא ממשיך לבדוק את שוק הסיגריות בישראל.



בשנת 1989 הוכרזה דובק כבעלת מונופולין באספקת סיגריות מייצור מקומי. החל מראשית שנת 2001 מבקשת דובק לבטל הכרזתה כבעלת מונופולין, מאחר שלטענתה, חלקה בשוק הסיגריות בכללותו ירד אל מתחת ל-50%, וזאת משום שהיבוא של סיגריות מתוצרת חוץ לישראל הולך וגדל.



הממונה מציין כי בדק את טענותיה של דובק משנת 2001 לאור נתוני שנת 2000, על יסוד ההנחה המקלה שמדובר בשוק סיגריות אחד, הכולל הן סיגריות מקומיות והן סיגריות מיובאות ומצא כי ביחס לשנת 2000 חלקה של דובק עלה על מחצית ולכן סירב לבטל את ההכרזה ביחס לשנת 2000.



בינתיים, פנתה דובק לבית הדין להגבלים עסקיים ובטרם הושלמו בדיקות הממונה ביחס לשנת 2001 התברר כי בסיס ההכרזה - סיגריות מתוצרת מקומית - אינו יכול להיחשב כשוק רלוונטי משום שקיימים מותגי יבוא לכל אורך השוק.



יש לציין כי החלטתו של שטרום לבטל את הכרזת דובק כמונופול באה על רקע עמדתו של נשיא ביה"ד להגבלים עסקיים יונתן עדיאל כפי שהובעה לאחרונה במסגרת דיון שקיים בערר שהגישה דובק על הכרזתה כמונופול. עדיאל ציין בהחלטתו כי על הממונה לבטל את ההכרזה הקיימת בהיותה בלתי רלוונטית אפילו לגישתו של שטרום.



עדיאל בהחלטתו איפשר לדובק לתקן את בקשתה בתוך תקופה של 15 יום, שבמסגרת הבקשה החדשה שתוגש היא תטען כי יש לבטל את הכרזתה הישנה מסיבות אלו. מאחר ושטרום הבין כי זו עמדת ביה"ד הוא החליט, בשלב זה, על ביטול ההכרזה של דובק כבעלת מונופולין בסיגריות מתוצרת מקומית ולבחון את מעמדה של דובק על יסוד הגדרת שוק חדשה.



שטרום הדגיש בהחלטתו כי רשות ההגבלים העסקיים ממשיכה לבחון את ענף הסיגריות בישראל, וכי במסגרת בדיקותיה התגלו אינדיקציות לקיומה של התפלגות בין סיגריות ממיצוב עממי לבין סיגריות ממיצוב עילי, וכי לדובק נתח שוק משמעותי בשיווק סיגריות ממיצוב עממי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully