וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימושי המניות בוול סטריט לא שוככים: צבי לימון, דירקטור ב-DSPG, מימש אופציות בשווי מיליון דולר

גתית פנקס

3.8.2003 / 18:09

בנטרול מחירי המימוש של האופציות, לימון קיבל 615 א' ד'; לוי גרצברג, מנכ"ל צורן, מימש כתבי אופציה בשווי 3 מ' ד' - חלקם למניות; יגאל כוכבי מימש אופציות במרקורי בשווי 820 א' ד'



מנהלי החברות הישראליות וחברי הדירקטוריון שלהן מנצלים את הגאות בוול סטריט לאחרונה ומוכרים בצורה עקבית וראויה לציון מניות שברשותם, חלקן כתוצאה ממימושי אופציות. צבי לימון, המכהן כדירקטור בחברת די.אס.פ.ג'י הישראלית מאז פברואר 1999, הצטרף בחודש יולי האחרון לרשימת בעלי התפקידים בחברה שמימשו מניות במיליוני דולרים. אחרי אלי איילון, היו"ר והמנכ"ל; משה צלניק, סמנכ"ל הכספים ומנהלים אחרים ביצע לימון ב-29 ביולי מימוש של כ-24.3 אלף כתבי אופציה בתמורה כוללת של כמיליון דולר. בנטרול מחירי המימוש של האופציות, הרי שרווחיו התיאורטיים של לימון כתוצאה ממימוש האופציות היתה כ-615 אלף דולר.



גם בינואר השנה מכר לימון מניות של החברה כתוצאה ממימושי אופציות ובהכללתן, שווי המימושים שלו ב-2003 מגיע ל-1.5 מיליון דולר ברוטו. לימון (45) שימש בעבר כנציגה של מגנום בדירקטוריון החברה והוא יו"ר חברת לימון החזקות שבבעלותו. מאז תחילת השנה מימשו מנהלי החברה איילון, צלניק; סמנכ"ל התפעול בועז עידן; וחברי הדירקטוריון יאיר שמיר ויאיר סרוסי אופציות בשווי כולל של 15.3 מיליון דולר. חלק הארי במימושים אלה, כ-10.2 מיליון דולר, שייך לאיילון.



שווי השוק של DSPG הוא כ-730 מיליון דולר, הנושק לשיא כל הזמנים. החברה, המספקת שבבים לעיבוד אותות דיגיטלי עבור יישומי תקשורת שונים, פירסמה באחרונה דו"חות כספיים לרבעון השני של השנה, מהם עלה כי הכנסותיה היו 38.6 מיליון דולר ורווחיה לרבעון היו 5.5 מיליון דולר או 7.7 מיליון דולר בנטרול הוצאות חד פעמיות.



גם במרקורי מימושי המניות לא שוככים. ד"ר יגאל כוכבי ביצע ב-28 ביולי מימוש של 20 אלף כתבי אופציה בשווי כולל של 820 אלף דולר. בניטרול מחירי המימוש, קיבל כוכבי כ-647 אלף דולר כתוצאה מהמהלך. כוכבי היה דירקטור בחברה מאז ינואר 1994 אולם פרש לאחרונה. החוליה המחברת ל-DSPG היא שבעבר שימש כוכבי כיו"ר DSPG - תפקיד ממנו פרש בתחילת 2000. כיום, הוא חבר בדירקטוריון VCON. שווי השוק של מרקורי הוא 3.4 מיליון דולר.



אל שתי החברות הללו, DSPG ומרקורי, מצטרפים לאחרונה גם מנהליה של צורן הישראלית במימושי האופציות. מטופס שהגיש בסוף יולי לוי גרצברג, נשיא, מנכ"ל ודירקטור בצורן ל-SEC, עולה כי הוא מימש אופציות בשווי כולל של כ-3 מיליון דולר ב-4 מנות שונות: של 915 אלף דולר, 130 אלף דולר, 1.2 מיליון דולר וכן 807 אלף דולר. חלק מן האופציות הללו נמכרו בשוק והחלק האחר הומר למניות.



שווי השוק הנוכחי של צורן הוא 725 מיליון דולר כפי שמשתקף ממחיר של 26.4 דולר למניה. אחרונה הודיע גרצברג כי הוענקו לו כ-305 אלף אופציות של צורן במחיר מימוש 24.78 דולר למניה. לאחר הענקת האופציות הנוכחית, הוא מחזיק בכ-570 אלף אופציות שרובן בנות מימוש מיידי, המהוות מעט יותר מ-2% מהחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully