וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מצמצמת השקעותיה בתחום הרכיבים האופטיים

LightReading

3.8.2003 / 19:08

הסבה מפעל לרכיבים אופטיים לטובת פרויקטים אחרים והעמידה למכירה חבילת השקעות הון סיכון בתחום הפוטוניקס



קרייג מטסומוטו, לייט רידינג



אינטל עורכת שינויים מהותיים במפעל הרכיבים הפסיוויים שלה בסן חוזה ומבטלת את הפרויקטים של תקשורת אופטית ארוכת טווח (long-haul) המיוצרים במפעל זה, לטובת רכיבים לרשתות עסקיות ורשתות גישה.



מקורות טוענים כי המפעל מתוכנן להיסגר, אולם דובר אינטל שלל הערכה זו. הוא מודה כי פרויקטים קודמים שהיו קשורים לתקשורת ארוכת טווח הופסקו, אולם אומר שהמפעל ממשיך לייצר. "יש עבודה שנעשית במפעל הזה", הוא מציין.



הדובר אישר כי חלק מ-100 עובדי המפעל הועברו לתפקידים אחרים אך לא מסר כמה נשארו.



בו בעת, אינטל קפיטל כרכה יחד כמה מהשקעותיה בתחום התקשורת האופטית לצורך מכירה, לדברי מקור. דובר אינטל סירב להגיב לנושא, אך אמר שמכירת נכסים מסוימים היא חלק מניהול תיק הנכסים של אינטל קפיטל. הוא ציין כי אינטל הוסיפה לאחרונה לתיק ההשקעות האופטיות שלה כמה חברות, כמו לדוגמה ASIP.



לא כל הפרויקטים האופטיים של אינטל בסכנה. פרויקט LightLogic של החברה בניוארק, קליפורניה, עדיין פועל במרץ, לדברי מקורות בחברה. מעבדות המחקר של אינטל ממשיכות לפתח לייזר מבוסס סיליקון, שעשוי להיחשף בפורום המפתחים של אינטל בספטמבר.



אינטל ביצעה בשנים האחרונות מהלך שנועד להפוך אותה לשחקנית בשוק התקשורת האופטית. רכישות לצורך זה כללו את LightLogic, חברת GIGA A/S (יצרנית שבבים לתיקון שגיאות), ועסקי הלייזר המתכוונן של ניו פוקוס (סימול NUFO).



מרכז אינטל לטכנולוגיית רכיבים אופטיים (פוטוניקס) בסן חוזה הוכרז במאי 2002. צוות של 100 אנשים בתחילה כלל 10 עובדים שהגיעו בעקבות רכישת Tempex.



קבוצה זו נוצרה כדי לפתח רכיבים פסיוויים, והתמקדה בחלקים מותאמים ללקוח וייצור על פי חוזים. היא איננה חלק מקבוצת התקשורת האופטית (ONG) של אינטל, אשר בו פועלים כמעט כל תחומי האופטיקה של אינטל.



עמדת הכוח של אינטל בתחום הייצור היא הגורם המרכזי לעניין של החברה בתקשורת אופטית. תחום הפוטוניקס מושווה לעיתים לזה של תעשיית המוליכים למחצה בראשית דרכה, כאשר מרבית העבודה נעשתה בהתאמה ומעט מהייצור נעשה באופן אוטומטי. הצלחתה של אינטל בתחום השבבים נבנתה על ייצור, והיא מקווה לשחזר אותה בתחום הרכיבים האופטיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully