וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ביטל הסכם פרישה חריג למנכ"ל מקפת המודח

חיים ביאור

4.8.2003 / 7:33

אליהוא מונה לפני כשנה בידי הנהגת ההסתדרות למנכ"ל מקפת של ההסתדרות; האוצר: העלות - 1.5 ש'; אליהוא: "מנסים להשתיק אותי בגלל מאבקי במנהלים המורשים"





הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, אייל בן שלוש, מינה אתמול את משה שגיא למנהל מורשה בקרנות הפנסיה המפעליות של חברי אגד ועובדי הדסה. שגיא, שהיה בעבר מנהל קופות הגמל של בנק דיסקונט וסגן הממונה על שוק ההון באוצר, משמש זה שבועיים גם מנהל מורשה בקרן הפנסיה הגירעונית של הפועלים החקלאים, המצויה בשליטת ההסתדרות.



ההחלטה על מינוי מנהל מורשה לקרנות של אגד והדסה התקבלה באגף שוק ההון עקב הגירעונות האקטואריים שהצטברו בהן והמאיימים על קיומן. בן שלוש הודיע להנהלותיהן של קרנות אלה כי אם לא יציגו לאוצר עד 1 באוגוסט תוכנית הבראה בנוגע ליציאתן מהגירעונות, ימונה להן מנהל מורשה והנהלותיהן יפוזרו. לעומת זאת לא מינה בן שלוש מנהל מורשה לשתי קרנות ענפיות אחרות, של עובדי דן ועובדי הסוכנות היהודית, לאחר שגיבשו תוכניות הבראה האמורות למחוק את גירעונותיהן.



הגירעון האקטוארי בקרן הפנסיה של חברי אגד בסוף 2001 - המועד האחרון שלגביו קיימים נתונים - היה 2.8 מיליארד שקל. הגירעון בהדסה היה 0.9 מיליארד שקל, הגירעון בדן 0.65 מיליארד שקל, והגירעון בקרן הסוכנות היהודית היה 0.63 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully