וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ל-119.905 ין בעקבות נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב; צפוי לחדש עליות

דפנה מאור

4.8.2003 / 9:05

היורו יציב ברמה של 1.127 דולר; סוחרי מט"ח ומשקיעים ממליצים על רכישת הדולר מול הין, היורו והליש"ט



הדולר פותח את השבוע בירידה קלה מול הין, בעקבות אכזבה מנתוני התעסוקה לחודש יולי בארה"ב. הדולר נסחר ב-119.905 ין, לעומת 120.12 ין ביום שישי. מול היורו שומר הדולר על יציבות ונסחר ב-1.127 דולר ליורו. למרות הנסיגה הנוכחית, ממליצים מרבית המשתתפים בסקר של סוכנות בלומברג לרכוש או להחזיק את הדולר כנגד היורו.



ירידה מפתיעה של 44 אלף במספר מקבלי השכר בארה"ב ביולי גרמה לתפנית במגמת המסחר בדולר, אשר סיים את השבוע בעלייה של 2.1 מול היורו ו-1.1% מול הין.



שיעור האבטלה בארה"ב ירד אומנם לרמה של 6.2% ביולי, מ-6.4% בחודש יוני אולם הנתונים רחוקים מלהיות מעודדים מאחר והצמצום בשיעור האבטלה נבע בעיקרו מהצטמקות שוק, העבודה עם ירידה במספר מחפשי העבודה, לאור מצבו העגום של השוק. מדיווח מקביל של משרד העבודה עולה כי הכלכלה האמריקאית איבדה 44 אלף מקומות עבודה בחודש יולי, זאת לאחר שביוני אבדו 72 אלף ממקומות עבודה. מאז חודש פברואר השילה הכלכלה האמריקאית 486 אלף מקומות עבודה. צמצום מקומות העבודה בארה"ב נובע מהעברת פעילות יצרנית, הולכת וגוברת, למדינות בעלות עלות ייצור נמוכה, כגון סין והודו.

חולשת שוק העבודה הצליחה להעיב על שיפור בנתוני המגזר היצרני, ועלייה קלה בסנטימנט הצרכני בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני עלה ביולי לרמה של 51.8, לעומת 49.8 ביוני ו-49.4 בחודש מאי. נתון גבוה מ-50 מצביע על גידול בפעילות ונמוך מ-50 על התכווצות. ואילו מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה בחודש יולי לרמה של 90.9, לעומת 90.3 בתחילת החודש ו-89.7 בחודש יוני. הצמיחה בארה"ב ברבעון השני הפתיעה גם היא עם שיעור של 2.4% לעומת תחזיות נמוכות בהרבה. אולם כדי לתמוך בצמיחה במשק העבודה נדרשת צמיחה של 3% ויותר.



ייתכן כי הדולר ישאב עידוד מנתוני הזמנות מבתי חרושת שיתפרסמו היום. ההזמנות צמחו ביוני, לפי הערכות, ב-1.5%. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב 30 משקיעים, סוחרים ואנליסטים ברחבי העולם ביום שישי, מומלץ לרכוש או להחזיק את הדולר מול היורו, הין והליש"ט השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully