וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסטולוג'י מהרצליה תבנה מערכת שליפת מידע לסוכנויות הידיעות של ספרד ואיטליה

אמנון ברזילי

4.8.2003 / 9:21

החברה גברה במכרז הנציבות האירופית על יותר מ-150 הצעות מתחרות, ותקבל 850 אלף דולר; המערכת מסוגלת לאתר ולתמצת טקסטים בחמש שפות



חברת טקסטולוג'י מהרצליה זכתה במכרז בינלאומי של הנציבות האירופית לבניית מערכות לשליפת מידע עבור סוכנות הידיעות הספרדית ESE וסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA. הנציבות הקציבה לפרויקט 1.5 מיליון יורו, מתוכם יינתנו 650 אלף דולר לטקסטולוג'י כמענק על זכייתה במכרז. בנוסף להם צופה החברה הכנסות של עוד 200 אלף דולר. ההיקף הכולל של הפרויקט מסתכם ב-2.8 מיליון דולר. החוזים עם הנציבות האירופית נחתמו בימים האחרונים בלוקסמבורג. טקסטולוג'י כבר מכרה מערכת שליפה לסוכנות הידיעות הכלכליות האמריקאית דאו ג'ונס, והיא מתמודדת במכרזים למכירת מערכות אלה לכמה חילות מודיעין בעולם.



מערכת שליפת המידע של טקסטולוג'י מסוגלת, על פי דרישות המשתמש, לאתר מתוך מאות אלפי טקסטים את המידע הרלוונטי והמבוקש, לנתח אותו וגם לסכם אותו במספר משפטים. בניגוד למערכות אחרות, שבהן העבודה היא ידנית ומספר הקטגוריות לפיהן מתבצעים החיפוש והשליפה מוגבל, המערכת שפותחה על ידי טקסטולוג'י פועלת אוטומטית. טקטסולוג'י מאפשרת למשתמשים להגדיר בעצמם את הקטגוריות, והמערכת שלה מסוגלת לסכם כל מסמך או כתבה שנשלפים ממאגר המידע. במערכות שליפה אחרות אין תמציות של כל הכתבות במאגר.



מנכ"ל החברה ובעל המניות העיקרי שלה, חיים אסא, אומר כי טקסטולוג'י אינה דומה למנועי חיפוש שמציגים בפני המשתמש מספר בלתי מוגבל של טקסטים בלתי ממוינים. מערכת השליפה שפותחה על ידי טקסטלוג'י מסוגלת לסרוק אלפי עיתונים, מאמרים והודעות לעיתונות ולבדוק אותם עד לרמת המשפט הבודד. מהירות התפוקה היא של 3 עמודי טקסט בשנייה.



לדברי אסא, המערכת שפותחה בחברה נותנת מענה לעורכי חדשות בסוכנויות ידיעות שנאלצים לעבור על מאות אלפי הודעות לעיתונות שמשודרות מדי יום מכל קצווי העולם, בנוסף לכתבות שמשדרים כתבי הסוכנויות. מערכת השליפה של טקסטולוג'י עומדת לרשות העורך ומסוגלת למיין כתבות לפי סדר חשיבותן ולתמצת אותן באופן אוטומטי ב-4-3 משפטים. מערכת השליפה בנויה כך שהיא יכולה לספק, בו זמנית, ללקוחות שונים מידע שונה, על פי דרישותיהם השונות מאותם מקורות.



המכרז לפיתוח מערכת השליפה שפירסמה הנציבות האירופית נעשה במסגרת התוכנית השישית של מועצת אירופה שעוסקת בין היתר בהקמת ערוץ חדשות אירופי (NEWS). לתחרות הוגשו 154 הצעות של חברות מובילות באירופה. כדי לזכות בתקציבים מהנציבות, השתלבה טקסטולוג'י בקונסורטיום של חברות מארבע מדינות, יחד עם סוכנויות הידיעות מספרד ומאיטליה והחברה הגרמנית DSKI, שנחשבת לחברה הגדולה באירופה לפיתוח מערכות אינטיליגנציה מלאכותית. טקסטולוג'י, בעלת הטכנולוגיה, נקבעה לקבלן הראשי בקבוצה. הקונסורטיום מנהל מגעים עם סוכנות הידיעות הגדולה ביותר בגרמניה, DBA.



לדברי אסא, המערכת שפיתחה החברה מסוגלת לשלוף מידע בחמש שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית ואיטלקית. מטרת החברה היא להקים ארכיון לענייני עיתונות שיחבר את כל הארכיונים לשפה אחת וליצור בסיס נתונים לכל אירופה.



בחברת טקסטולוג'י מועסקים היום כ-20 איש, רובם אנשי מחקר ופיתוח, מתמטיקאים, מהנדסי תוכנה ומומחים לבלשנות חישובית. החברה הוקמה באוקטובר 2000 במסגרת שיתוף פעולה בין חברת אסאור בבעלותו של אסא לבין חברת אלביט בע"מ (שנבלעה בינתיים בתוך אלרון). אלביט השקיעה 8 מיליון דולר בפיתוח האבטיפוס. כיום מתחלקת הבעלות על טקסטולוג'י בין החברות אסאור (60%) ואלרון (40%). בסוף 2002 הסתיים פיתוח המוצר, ומאז ביצעה טקסטולוג'י כמה מכירות. מחירה של מערכת שליפה הוא 500-300 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully