וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: פירמה קטנה בשם פרידמן בילינגס ראמזי מובילה בתחום החיתום על פני הבנקים הגדולים

דפנה מאור

4.8.2003 / 10:01

החתם המוביל בשוק ניהל רק שלוש הנפקות שגייסו 650 מיליון דולר; סיטיגרופ תתפוס את ההובלה עם הנפקה גדולה השבוע



בנק השקעות קטן מווירג'יניה הוא החתם המוביל בהנפקות ראשונות של מניות בארה"ב השנה, לאחר שנטל הובלה על פני ענקים כסיטיגרופ וגולדמן סאקס. פרידמן, בילינגס ראמזי גרופ (סימול FBR) מדורג במקום הראשון בזכות שלוש הנפקות בלבד שניהל, דבר שמעיד יותר מכל על חולשתו של השוק הראשוני.



שלוש ההנפקות אותן ניהל FBR גייסו סכום כולל של 690 מיליון דולר, והכניסו לקופת הבנק 30.4 מיליון דולר. בתקופה המקבילה בשנת 2002 ניהל הבנק המוביל דאז, סיטיגרופ, שמונה הנפקות אשר גייסו 6.11 מיליארד דולר, והכניסו לו 165 מיליון דולר בדמי ייעוץ, לפי נתוני דיאלוג'יק - חברת מחקר האוספת נתונים על השוק הראשוני.



ההנפקות ש-FBR ביצע להן חיתום כללו את יצרנית מערכות האזעקות אינטגרייטד אלארם (סימול IASG); קרן הנדל"ן אמריקן פייננשל (סימול AFR); ובנק המשכנתאות אקרדיטד הום לנדרס (סימול LEND). אמריקן פייננשל ביצעה את הגיוס הגדול ביותר, ואקריטד היה בעל התשואה הגבוהה ביותר במסחר בבורסה.



פרידמן בילינגס נהנה מההובלה בשל סטייה סטטיסטית הנובעת מהיקפו הקטן של השוק, והוא אינו צפוי לשמור על מעמדו לאורך זמן. למעשה, בשבוע הנוכחי צפויה סיטיגרופ לתפוס את ההובלה בזכות הנפקתה של קפיטלסורס, חברת מימון, המתכננת לגייס כ-300 מיליון דולר. לקפיטלסורס (סימול מוצע CSE) היה רווח של 41.6 מיליון דולר ב-2002, ו-46.9 מיליון דולר ב-2003. הכנסותיה מעמלות וריבית היו 94.2 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 261% לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully