וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעת ה-SARS בענף התעופה היתה פחותה מהערכות מוקדמות

סוכנויות הידיעות

4.8.2003 / 11:57

ביוני נרשמה ירידה של 11.8% בתעבורת הנוסעים העולמית; ארגון התחבורה האווירית העולמית מעריך את הנזק ב-6.5 מיליארד דולר עתה; במאי נפלה התעבורה ב-21%



ירידה של 11.8% בתעבורת הנוסעים האווירית נרשמה בחודש יוני בעולם, לאחר שבמאי נרשמה ירידה חדה בהרבה, של 21%. ארגון התחבורה האווירית הבינ"ל אמר כי עלות הנזק שנגרם בעקבות מגפת ה-SARS היתה פחותה ממה שהעריך בעבר. עד סוף השנה, לפי הערכות המומחים בארגון, תחזור התעבורה האווירית לרמות שנרשמו לפני פרוץ המגפה.



לפי הערכת הארגון הפסיד ענף התעופה העולמי 6.5 מיליארד דולר בהשפעת ה-SARS והמלחמה בעיראק, לעומת הערכות קודמות לנזק של 10 מיליארד דולר. בחודש מאי, בו השפעות המגפה, אשר פגעה באנשים ברחבי העולם והפילה חללים במאות היתה מירבית, נרשמה נפילה של 21% בתעבורת הנוסעים.



ביוני התמתנה השפעת המגפה, אם כי באסיה, שנפגעה קשה ביותר מהמחלה, נשמה ירידה של 35.8% בתעבורת הנוסעים, כפי שהיא נמדדת במוני קילומטרים-הכנסה, לעומת קריסה של 50.8% במאי. בצפון אמריקה נרשמה ירידה של 12.4% ביוני לעומת התקופה המקבילה.



ארגון התחבורה העולמית הבינ"ל מעריך כי חברות התעופה האסיאתיות חזרו לרווחיות ב-2004. חברות אלו נהנו מרווחיות גבוהה לפני פרוץ המגפה, אולם הבולטות שבהן - סינגפור איירליינס וקתאי פסיפיק, רשמו הפסדי שיא ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully