וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במכירות ושחיקה ברווחיות: זוקו סיימה רבעון שני בירידה של 24% ברווח הנקי ל-4.2 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

4.8.2003 / 14:18

השיגה תנאי מימון משופרים מהספק העיקרי שלה - קטר פילר - והגדילה את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ל-20 מ' ש'; מחזור המכירות קטן ב-2.7% ברבעון ל-100 מ' ש'



חברת זוקו שילובים העוסקת ביבוא ושיווק של ציוד מכני הנדסי וציוד תחברותי למגזר התעשייתי, מדווחת היום על הרעה בתוצאותיה העסקיות לרבעון השני. מחזור המכירות של החברה הסתכם ברבעון השני ב-100.6 מיליון שקל, והוא משקף ירידה של 2.7% לעומת הרבעון המקביל. בחצי השנה הראשונה הסתכם היקף המכירות של החברה ב-206.1 מיליון שקל והוא משקף גידול של 4.4% לעומת התקופה המקבילה - גידול המיוחס בעיקר לרבעון הראשון של השנה, שהיה טוב משמעותית ממקבילו ולגידול במכירות במגזר התחבורה ובמגזר התעשייה והשירותים.



השחיקה בתוצאותיה הכספיות של זוקו שילובים, באה לידי ביטוי גם בשיעור הרווחיות הגולמית של החברה ברבעון השני. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-30% בלבד, לעומת שיעור רווח גולמי של 34% ברבעון המקביל. בחברה ציינו כי הקיטון ברווח הגולמי, נובע הן מקיטון במכירות במגזר הציוד המכני הנדסי ובמגזר החלפים והשרות, והן מירידה ברווחיות במגזר הציוד המכאני הנדסי ובמגזר התעשייה והשירותים. השחיקה נמשכה גם בשורת הרווח התפעולי של החברה שהסתכם ברבעון השני ב-5.3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 44%. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני מראה אף הוא על שחיקה, והוא עמד על 5.3% לעומת שיעור רווח תפעולי של 9.2% ברבעון המקביל.



הרווח הנקי של החברה, כבר אפשר להבין, מצביע אף הוא על מגמת ירידה ברבעון השני של השנה. זה הסתכם ב-3.2 מיליון שקל לעומת רווח של 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 24%.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם ב-20 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת תזרים שלילי של 42 אלף שקל ברבעון המקביל. העלייה בתזרים המזומנים מיוחסת בעיקר לעלייה בהתחייבויות לספקים ולנותני שירות בקבוצה, בהיקף של כ-15 מיליון שקל. עלייה זו נובעת לטענת החברה משינוי זמני בתנאי התשלום הניתנים לקבוצה מהספק העיקרי לחברה - חברת קטר פילר. בנוסף, יצרה החברה מזומנים בהיקף של 5 מיליון שקל מסעיפי התזרים האחרים הנוגעים לפעילותה השוטפת.



שאול גלעד, סמנכ"ל הכספים של זוקו, ציין כי אומנם מדובר בירידה ברווחיות החברה ובמחזור ההכנסות, אך החברה עדיין עומדת ביעדים השנתיים שהציבה לעצמה - לחזור על התוצאות הטובות שהציגה בשנת 2002. זוקו סיימה את 2002 עם רווח של 16.5 מיליון שקל ומחזור של 428 מיליון שקל, ואם לשפוט על פי הקצב החצי שנתי, היא מתקרבת ליעדים אלו. כרגע, עומדת זוקו על קצב מכירות שנתי של 412 מיליון שקל, ועל רווח נקי של כ-14.5 מיליון שקלים"



תוצאות הרבעון מבטאות ירידה מסוימת בהיקף ההכנסות, אשר השפיעה גם על הרווחיות הגולמית ותפעולית, בעיקר כתוצאה מהתחזקות היורו. במהלך המחצית הראשונה של השנה מציגה החברה צמיחה ושיפור ברווח הנקי תוך הצגת תזרים חיובי מפעילות. אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות שונות, במטרה להרחיב את תחומי הפעילות ולתרום לצמיחת החברה".



מניית זוקו עולה כעת ב-34%, ומתקנת את הירידות החדות שאפיינו את המניה אתמול בשיעור של 32%. מחזור המסחר במניה נמוך ביותר ומסתכם בכ-60 אלף שקל בלבד, אלא שאתמול עמד המחזור במניה על סכום נמוך בהרבה, והסתכם בכמה אלפי שקלים בודדים.



זוקו השלימה באפריל 2001 את עסקת המיזוג עם "החברה הישראלית לטרקטורים וציוד" (חילט), אשר היתה הנציגה בישראל של קטר פילר, אינגרסול ראנד, אינטרנשיונל ומלרו (יצרנית טרקטורוני בובקט). פעילותה של בובקט נמכרה לפני המיזוג שבמסגרתו נרכשה השליטה בחברת זוקו הציבורית על ידי החברה לטרקטורים, שהיא חברה פרטית בבעלותו של איש העסקים היהודי בריטי סר ברנרד שרייר. החברה לטרקטורים מחזיקה בזוקו בשיעור של 70% ויוסף סמירה מחזיק בכ-8.5% ממניותיה


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully