וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבן, מתוגבר במשקיעים פרטיים, הגיש הצעת רכש מחודשת לקירש; יחזיק ברבע ממניות הקונסורציום

דפנה מאור

4.8.2003 / 8:52

ההצעה, המוערכת בשווי של 594 מיליון דולר עבור מניות ההצבעה של פרוזיבן, תידון ע"י קירש ביום שלישי



חיים סבן הגיש לנושיה של קירש מדיה הצעת רכש מחודשת עבור 72% ממניות הנושאות זכות הצבעה של פרוזיבן, חברת הטלוויזיה הגרמנית. לפי דיווח של סוכנות רויטרס, שווי ההצעה הוא 525 מיליון יורו (594 מיליון דולר), והיא תידון על ידי נושי קירש בהצעה ביום שלישי. יתרת מניות פרוזיבן מוחזקת על ידי קירש ועל ידי המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר.



סבן מגיש את ההצעה בשותפות עם משקיעים נוספים מקרנות הון פרטיות, והוא צפוי להחזיק ב-25% ממניות הקונסורציום שהוקם עבור העסקה.



סבן ביטל בחודש מאי את הצעת הרכש שלו לנכסי הטלוויזיה של קירש מדיה, ששוויה 2 מיליארד יורו, לאחר חילוקי דעות בנוגע לתנאי ההסכם עם נושי החברה. לפי דיווחים קודמים, התעתדו הנושים לפרק את החברה לגורמים ולמכור אותם בנפרד. רויטרס דיווחה כי סבן ממומן על ידי חברות השקעה פרטיות הכוללות את פרובידנס אקוויטי פרטנרס, הלמן אנד פרידמן, תומאס ה.לי, קואדרנגל וביין קפיטל.



דובר קבוצת סבן בישראל אמר כי סבן ומנכ"ל הקבוצה, אדם צ'סנוב, רואים פוטנציאל רב בעסקת קירש, ולכן מוכנים לדון בפניות המגיעות אליהם מצד קירש.



אולם בפני סבן עשויים לעמוד מכשולים גם בשלב הנוכחי. פרוזיבן, חברת הטלוויזיה המהווה את הנכס העיקרי של קירש, נמצאת במהלך ניסיון להמיר את מניות הבכורה שלה למניות רגילות, כדי שתהפוך לבעלת סוג אחד של מניות בלבד. בכך יתאפשר לבעלי מניות מיעוט לקבל זכות הצבעה לראשונה מאז נוצרה החברה לפני שלוש שנים. המרת מניות החברה עשויה להוות בעיה עבור סבן, לפי הערכות.



קירש מדיה, מחברות המדיה הגדולות בגרמניה, נקלעה לחובות גדולים בעקבות מסע רכש בזבזני שערך מייסדה, ליאו קירש. בשנה שעברה נכנסה להגנה מפני פשיטת רגל, ונושיה ניסו למכור אותה במכרז ממושך, סבוך וחסר תוחלת.



פרוזיבן נחשבת לאחד מנכסי הטלוויזיה הגדולים ביותר בגרמניה. החברה מפעילה ארבעה ערוצים, ומחזיקה בבעלות על ספריית סרטים נרחבת ואת הזכויות לשידור ליגת האלופות בכדורגל באירופה. ברבעון הראשון של השנה הפסידה החברה 38.9 מיליון דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירותיה ירדו ב-16% ל-475 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully