וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקורי חתמה על עסקת רישוי לטכנולוגיה תמורת 15 מיליון דולר

גתית פנקס

4.8.2003 / 15:19

תקבל אפשרות ביצוע ניהול ואיתור תקלות מעמיק יותר בזכות הסכם עם חברת Motive; הודיעה גם על רכישת נכסים טכנולוגיים וקניין רוחני מ-Allerez תמורת כ-1.3 מיליון דולר במזומן

חברות תוכנה ישראליות שמחזיקות קופות מזומנים דשנות - כמו צ'ק פוינט או קומברס - בוחרות בשלב זה שלא לבצע רכישות. שונה מהן חברת מרקורי אינטראקטיב, שהודיעה באחרונה על שתי רכישות מעניינות בהיקף כולל של 250 מיליון דולר והיום נוספות אליהן שתי רכישות קטנות בהרבה: רישיון שימוש בטכנולוגיה תמורת 15 מיליון דולר ורכישת קניין רוחני של חברה אחרת תמורת כ-1.3 מיליון דולר במזומן.

ההסכם הראשון עליו הודיעה מרקורי, המתמחה באופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים (BTO), הוא עם חברת Motive שבמסגרתו תקבל מרקורי שימוש בטכנולוגיית ה-Ecosystem Blueprinting של מוטיב שתשולב בתוכנת הדור הבא של מרקורי לניהול יישומים. עסקת הרישוי היא בשווי של 15 מיליון דולר.

מנהל אזור המזרח התיכון ומזרח אירופה במרקורי, דוד אשד, אומר כי הטכנולוגיה של מוטיב תאפשר למרקורי ביצוע ניהול ואיתור תקלות בצורה מעמיקה יותר. "עד היום, מערכת הטופז שלנו הצליחה לאתר בעיות אצל משתמש הקצה וסיפקה אינדיקציה כללית יחסית למיקום התקלה. כעת, אפשר להציע ללקוחות שלנו צלילה עמוקה יותר באבחון מיקום התקלה, כמו למשל מיקום ספציפי בשרת ברמה של תתי רכיבים. למוצר שרכשנו יש יכולת ניהול טיפול בתקלות טובה וכן אפשרות של התחברות מרחוק".

לדבריו, המערכת אינה מתחרה במערכות דומות של קלריפיי של אמדוקס, ונטיב או רמדי אלא מתממשקת אליהם. "מוטיב מכרה את הטכנולוגיה עבור ספקיות חומרה ותוכנה לצורך איתור תקלות עמוק. אנחנו מחברים את היכולת הטכנית הזו שלה עם זווית עסקית. נוכל לומר לכל לקוח בצורה ספציפית מה מפריע לו לעשות עסקים ומה גורם לטרנזאקציות שלו להיכשל". לדבריו, מוטיב תמשיך להציע את הטכנולוגיה ללקוחותיה, ומרקורי תפנה איתה ללקוחות הגדולים יותר.

"השקעתנו בטכנולוגיה של מוטיב היא חלק מאסטרטגיית ה'יצירה, קנייה ושיתוף פעולה' שאנו נוקטים בעקביות כדי להרחיב את מנהיגות מוצרינו בשוק ה-BTO", אמר דייויד מרפי, סגן נשיא לפיתוח ארגוני במרקורי בהודעתה. "שילוב הטכנולוגיה של מוטיב הוא צעד אסטרטגי להפחתת הצורך בניהול מערכות ישנות ועתירות משאבים".

ההודעה השנייה של מרקורי היא על רכישת נכסים טכנולוגיים וקניין רוחני מחברת Allerez שבסיסה בקליפורניה תמורת 1.254 מיליון דולר במזומן. מרקורי רכשה מאלרז טכנולוגיית דיווח וניתוח ההופכת נתוני זמן אמת למידע המאפשר נקיטת פעולות מעשיות. "אלרז מתמחה ביצירת והתאמת דו"חות ואנליזות", אומר אשד. "גם הטופז שלנו, למשל, מייצר המון נתונים ואנחנו מספקים כברירת מחדל דו"חות שאנחנו חושבים שנדרשים על ידי הלקוח. עד היום, לא היה לנו כלי לקסטומיזציה של הדו"חות והלקוחות השתמשו באקסל או בתוכנות אחרות. כעת, הם יוכלו לעשות כן במסגרת הטופז".

לדברי אשד, העסקה עם מוטיב צפויה לסייע למרקורי לסגור עסקות חדשות עם לקוחות, מה שלא ניתן לומר על הטכנולוגיה של אלרז. "אנחנו ממשיכים לחפש רכישות בשתי רמות", אומר אשד, "האחת, היא הרמה העליונה - אפליקציות לכיוון של IT, כמו למשל רכישת קינטנה שביצענו, והשנייה היא שיפור של יכולת הצלילה בטכנולוגיה והממשק ללקוח. אני לא יכול לשלול אפשרות שנבצע רכישות נוספות בעתיד המאוד קרוב", הוא אומר.

לאור הגיוס של 500 מיליון דולר באג"ח נושא קופון 0 שהשלימה החברה ברבעון השני, יש לה יתרות מזומן של 1.2 מיליארד דולר. מנגד, בצד החובות רשומים 820 מיליון דולר באג"ח. מרקורי הודיעה באחרונה על רכישת קינטנה האמריקאית ב-225 מיליון דולר ולפניה על רכישת פרפורמנט ב-22.5 מיליון דולר.

החברה ייצרה ברבעון השני הכנסות של 118.1 מיליון דולר וברבעון הבא היא תדווח על הכנסות של 118-125 מיליון דולר. הרווח התפעולי בהכללת פריטים חד פעמיים היה 19.3 מיליון דולר ברבעון והרווח הנקי 16.9 מיליון דולר או 19 סנט למניה. החברה מצפה לרווח נקי של 15.4-20.8 מיליון דולר ברבעון הבא כולל הוצאות חד פעמיות הנובעות מרכישות שביצעה ואחרות (17-23 סנט למניה) ולרווח של 19-25 סנט למניה בניטרול ההוצאות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully