וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הזרמת הון ל-YES: בעלי המניות בגילת DBS ידבקו בתביעה המקורית נגד יורוקום ואלוביץ' על כ-90 מ' ש'

ערן גבאי

4.8.2003 / 15:26

הזרמת כ-12 מ' ד' על ידי יורוקום ל-YES בהסכם המסגרת האחרון תדלל החזקות בעלי המניות הקטנים; ביהמ"ש העליון דחה לאחרונה את הערעור של יורוקום ואלוביץ' בעניין



בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור של יורוקום על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בעניין תביעת בעלי המניות בגילת DBS נגד יורוקום ושאול אלוביץ' בהיקף של כ-90 מיליון שקל.



בית המשפט החליט לדחות את בקשת יורוקום ושאול אלוביץ' לדחות את התביעה שהגישו בעלי המניות בחברת גילת די.בי.אס נגדם.



עוד נודע שבמהלך חודש אוגוסט יגישו באי כוחם של קבוצת בעלי המניות של גילת די.בי.אס - חברת מגדל ביטוח, יואל גת, עמירם לוינברג, חברת אלרן, חברת דנבאר טכנולוגיות וגדעון קפלן - עו"ד גבריאל ספרן ועו"ד ראובן בכר, את תצהירי העדות הראשית ולקראת סוף השנה יוגשו גם תצהירי העדות הראשית על ידי יורוקום ובעל השליטה בחברה שאול אלוביץ'.



בעלי המניות בגילת די.בי.אס תבעו את יורוקום ואת שאול אלוביץ' לפני כשנתיים בטענה שהפרו הסכם התחייבות לרכוש את מניות גילת די.בי.אס בחברת הלוויין YES. לטענת התובעים, בעלי המניות בגילת די.בי.אס חתמו על ההסכם עם יורוקום בספטמבר 2000, ובהסכם המכירה נקבע כי כנגד מניות Yes תשלם יורוקום למוכרים את סך השקעותיהם בפועל בגילת די.בי.אס עד להעברת המניות, וכן תוספת עתידית התלויה בהתקיימותם של אירועים עתידיים.



לפני כשבועיים אישר דירקטוריון בזק את מסגרת האשראי האחרונה ל-YES בגובה של 93 מיליון דולר, מהם כ-43.5 מיליון דולר תזרים בזק וכ-12 מיליון דולר תזרים יורוקום - אלא אם פולאר תצטרף להזרמת המימון.



שני בעלי המניות הקטנים ב-YES - גילת וקרדן - לא מזרימים כסף מזה יותר משנה. כעת, בשל הסכסוך המשפטי בין בעלי המניות בגילת די.בי.אס לבין יורוקום, כל מסגרת אשראי נוספת שמאושרת ל-YES מדללת עוד יותר את שווי מניות החברות הקטנות, ובהן את שווי המניות של גילת שבסכסוך.



לכאורה, ההחזקות של בעלי המניות הקטנים ב-YES מדוללות, אך מנגד כל הזרמה חדשה של מימון ל-YES, ובוודאי מסגרת האשראי האחרונה שצפויה להיות האחרונה וזו שתוביל את החברה לאיזון, אמורה להגדיל את ערך מניות YES.



גבריאל ספרן, בא כוח קבוצת בעלי המניות בגילת די.בי.אס, אומר היום ל-TheMarker ששאלת דילול ההחזקות של בעלי המניות הקטנים ב-YES אינה רלוונטית. בכוונת התובעים לדבוק בתביעה המקורית של מחיר מכירת המניות הראשוני - כ-90 מיליון שקל.



בהסכם המקורי נקבע בין הצדדים שנוסף על החזר ההשקעה, תשולם תוספת של כ-15% מהאפ סייד (מהתשואה השנתית שנרשמה בשנים בהן החזיקה גילת במניות Yes). עם זאת, זו היתה מתקבלת רק אם YES היתה מונפקת או עוברת לרווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully