וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בהובלת מניות הנפט והפיננסים; HSBC עולה ב-3.4% לשיא של 14 חודש

רן דוידוב

4.8.2003 / 15:25

הבנק הגדול ביבשת דיווח על עלייה חדה מהצפוי ברווחיו במחצית הראשונה; קודלסקי השווייצית מזנקת ב-6.3% לאחר שרכשה חטיבה עליה התחרתה גם NDS הישראלית



עליות שערים נרשמות בשוקי המניות האירופיים בהובלת מניות הנפט והטכנולוגיה. דו"ח טוב מהצפוי של HSBC, הבנק הגדול ביבשת, מסייע למגמה החיובית. בלונדון עולה מדד FTSE ב-1.2%; בפרנקפורט עולה ה-DAX ב-0.5%; מדד CAC עולה בפאריס ב-0.9%.



בלונדון עולה מניית HSBC ב-3.4% לשיא של 14 חודש לאחר שדיווח על עלייה של 21% ברווחיו במחצית השנייה וגבר על התחזיות המוקדמות, הודות לרכישת בנק המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב, האוסהולד אינטרנשונל.



הרווח לפני מס של הבנק השני בגודלו בעולם ע"פ שווי נכסיו עלה ל-6.11 מיליארד דולר לעומת 5.06 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. אנליסטים שהשתתפו בסקר "רויטרס" צפו לבנק רווח של 5.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ב-25% ל-4.11 מיליארד דולר לעומת 3.28 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.



במניות הפיננסים נרשמת בדרך כלל מגמה חיובית, אם כי מניותיהם של דויטשה בנק ו-HVB, שני הבנקים הגדולים בגרמניה, נחלשות על רקע הדו"ח הפיננסי המאכזב שפרסם דויטשה בשבוע שעבר.



מניות חברות הנפט הגדולות רושמות עליות לאחר שמחיר הנפט זינק בלונדון ביום שישי בקרוב ל-6% ל-30 דולר בעקבות חבלה נוספת בקו נפט בעיראק. למרות שמחיר הנפט נסוג היום בלונדון ל-29.5 דולר עולות מניות של ו-BP בלונדון ב-1% ו-1.2% בהתאמה. רויאל דאץ' עולה באמסטרדם ב-1.1%. עלייה של 1.4% נרשמת בשערה של טוטאל פינה בפאריס.



חברת הטכנולוגיה השווייצית קודלסקי (סימול KUDZ.VX) מזנקת ב-6.3% לאחר שרכשה את חטיבת מדיהגארד, המפתחת טכנולוגיה של בקרת גישה, מידי חברת האלקטרוניקה הצרפתית תומסון תמורת 240 מיליון יורו (260 מיליון דולר). מדיהגארד היתה חטיבה של קנאל פלוס טכנולוג'יס, שנמכרה לתומסון ב-2002. לפי דיווחי העיתונות הצרפתית, התמודדה גם NDS הישראלית על רכישת תחום הטלוויזיה האינטראקטיווית מידי תומסון.



אקסטרטה (סימול XTA.L), יצואנית הפחם הרביעית בגודלה בעולם, יורדת ב-4% לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח להמרה בשווי של עד 600 מיליון דולר לאחר שרכשה ביוני את M.I.M האוסטרלית תמורת 2.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully