וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות בפתיחת שבוע המסחר

עידו אלון

4.8.2003 / 16:35

קומטאץ' עולה ב-10% בעקבות גיוס 1.6 מיליון דולר; קליקסופטוור מוסיפה כ-8% על רקע הדו"חות; אורבוטק עולה ב-1.5%

שבוע המסחר נפתח בוול סטריט בירידות קלות בהמשך למגמה השלילית בשווקים ביום שישי האחרון. הנאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי, והדאו מאבד 0.2%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית קליקסופטוור, שעולה ב-8% למחיר של 2.7 דולרים על רקע דו"חות חיוביים. מניית קומטאץ' מוסיפה 10% למחיר של 78 סנט על רקע גיוס של 1.6 מיליון דולר נוספים לחברה. אורבוטק עולה ב-1.5% למחיר של 16.2 דולר על רקע הדו"חות, ודי.אס.פי.ג'י מוסיפה 4.8% למחיר של 25.3 דולר.

סקירת טרום מסחר

וול סטריט תפתח היום את שבוע המסחר הראשון לחודש אוגוסט, הנחשב לחודש חלש יחסית בשוקי ההון בעולם, על רקע חופשת הקיץ. לאחר הירידות שרשמו המדדים ביום שישי האחרון, צפויה פתיחת המסחר להיות חיובית כאשר החוזים העתידיים מצביעים על עלייה קלה של עד 0.4% במדדים המובילים. לאחר שבוע עמוס נתוני מקרו משמעותיים כמו דו"ח התעסוקה, נתוני התמ"ג ומדד בטחון הצרכנים, השבוע צפויה הפוגה מסוימת. גם עונת הדו"חות כבר נמצאת כמעט מאחור, כשתוצאות משמעותיות צפויות השבוע רק מכיוונה של ענקית ציוד הרשתות, סיסקו.

ביום שישי האחרון נעלו המדדים את המסחר בירידות בסיכום שבועי, לראשונה מזה 5 שבועות. הנאסד"ק ירד במהלך 5 ימי המסחר האחרונים ב-0.9% לרמה של 1,715 נקודות, בין היתר בעקבות ירידה של 1.1% ביום שישי. מדד הדאו ג'ונס, שאיבד ביום שישי 0.9% לרמה של 9,153 נקודות, נעל את השבוע בירידה של 1.4%.

בין החברות הישראליות דיווחו היום אורבוטק, NDS וקליקסופטוור על תוצאותיהן, ובהמשך השבוע צפויים דו"חותיה של ECI טלקום, ריטליקס וטאואר, שתדווח ביום שישי.

אורבוטק , המייצרת פתרונות לשרשרת האספקה של תעשיית האלקטרוניקה, דיווחה על הכנסות של 54.6 מיליון דולר ברבעון השני, כמעט ללא שינוי מההכנסות ברבעון שעבר, שהיו 54.2 מיליון דולר. העובדה שהחברה כיווצה את הוצאותיה התפעוליות ברבעונים האחרונים, גם באמצעות פיטורי 185 עובדים כך שנותרה עם 1,400 עובדים, הובילו אותה לרווח תפעולי של 792 אלף דולר. יוחאי ריכטר, מנכ"ל החברה, ציין בהודעה כי "למרות האתגרים העומדים בפני אורבוטק, תאמו תוצאות הרבעון את תוכניותינו".

הדו"חות של חברת אן.די.אס הצביעו היום על ירידה של 18.5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ושחיקה של 13% לעומת הרבעון הקודם, לרמת הכנסות של 88.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי (פיסקלי) של החברה. זאת על רקע פגיעה נכבדת בהכנסות שרמה החברה מלקוחתה הגדולה, דיירקטיווי. החברה, המפתחת ומספקת מערכות גישה מותנית ויישומים אינטראקטיוויים לטלוויזיה דיגיטלית בתשלום, הצליחה לשפר את השורה התחתונה למרות הירידה בהכנסות. זו הסתכמה ברווח רבעוני של 11.9 מיליון דולר, לעומת 11.1 מיליון דולר ברבעון הקודם, ורווחיות של 9.6 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. NDS, מקבוצת ניוז-קורפ, נסחרת לפי שווי שוק של כ-780 מיליון דולר, ומנייתה זינקה בכ-90% מתחילת השנה.

קליקסופטוור , שמנייתה זינקה במאות אחוזים מתחילת השנה, דיווחה היום על הכנסות של 5.1 מיליון דולר ברבעון השני, על רווח נקי של 200 אלף דולר - תוצאות זהות לאלו של הרבעון הקודם. מדובר ברבעון השני ברציפות בו מדווחת החברה על רווחיות נקייה. ברבעון הבא צופה החברה צמיחה של 10%-15% בהכנסותיה. שווי השוק שלה מסתכם בכ-66 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully