וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההחלטה להפסיק להנפיק אג"ח מיועדות: האוצר הנפיק אתמול לקרנות הפנסיה אג"ח בהיקף של כ-950 מיליון שקל

אילן מוסנאים

4.8.2003 / 16:03

כך נודע ל-TheMarker; האוצר קיבל החלטה להפסיק ביולי את הנפקת האג"ח המיועדות במסגרת התוכנית הכלכלית; הנפיק לקרנות הוותיקות כ-768 מיליון שקל ולחדשות כ-184 מיליון שקל



מאת אמיר טייג, ניצן כהן ואילן מוסנאים



למרות ההחלטה להפסיק את הנפקת האג"ח הייעודיות לקרנות הפנסיה, האוצר ביצע אתמול הנפקה נוספת של אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה. כך נודע ל-TheMarker. בסך הכל הנפיק האוצר לקרנות הפנסיה אג"ח מיועדות בהיקף של כ-950 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום, כ-768 מיליון שקל, הונפק לקרנות הפנסיה הוותיקות וכ-184 הונפקו לקרנות הפנסיה החדשות.



ההחלטה של האוצר להפסיק את הנפקת האג"ח המיועדות לקרנות הפנסיה הייתה חלק מהרפורמה בפנסיה שהתקבלה במסגרת התוכנית הכלכלית ואשר אמורה להפנות את קרנות הפנסיה להשקעות בשוק ההון. על פי התוכנית של האוצר ההנפקה האחרונה של אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה הייתה אמורה להתבצע במהלך חודש יולי. עם זאת בשוק מעריכים כי נוכח המחסור בנכסים בשוק, האוצר נענה לפניית הקרנות וביצע הנפקה נוספת. נציין כי בגיוס השוטף שלו היום, למוסדיים בשוק ההון הסחיר, הפחית האוצר את היקף הגיוס המתוכנן בכ-270 מיליון שקל וגייס רק כ-980 מיליון שקל, וזאת בעוד שהתוכנית המקורית הייתה לגייס כ-1.25 מיליארד שקל.



במסגרת התוכנית הכלכלית נקבע כי האפשרות להחליט על הנפקות נוספות של אג"ח מיועדות לקרנות תהיה בידי שר האוצר בנימין נתניהו. על מנת להפסיק את ההנפקות של האג"ח המיועדות צריך נתניהו להתקין תקנות מיוחדות, שעד כה לא הותקנו. על פי הערכות באוצר התקנות לעיל ייכנסו לתוקף עד סוף אוגוסט, כך שבספטמבר ייסגר חלון ההזדמנויות של קרנות הפנסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully