וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההידרדרות באה המחיקה: משפחת שבתאי מוחקת את ארית תעשיות במחיר של 13 אגורות למניה

אילן מוסנאים

4.8.2003 / 17:58

המחיר גבוה בכ-40% ממחיר המניה בבורסה; ארית תעשיות הפסידה מאז תחילת 2000 יותר מ-100 מיליון שקל ואיבדה כ-97% משווי השוק שלה



משפחת שבתאי, בעלת השליטה בארית תעשיות, החליטה להביא את הקץ על הפעילות המתדרדרת של החברה ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה. כך דיווחה היום החברה למשקיעים.



החברה מסרה כי בעלי השליטה בה הגישו הצעת רכש למחיקת מניותיה מהמסחר בתל אביב במחיר של 13 אגורות, הגבוה בכ-40% מהמחיר של כ-9 אגורות בו עמדה המניה הבוקר לפני פתיחת המסחר בבורסה.



בסך הכל מבקשים בנימין, עופר ושרון שבתאי לרכוש מהציבור כ-24.87 מיליון מניות ארית תעשיות, המהוות כ-54.3% מהון המניות המונפק שלה וכ-49.2% מזכויות ההצבעה שלה. המועד האחרון שבו ניתן להגיש הודעות קיבול להצעת המכר הוא יום שני ה-8 לספטמבר 2003. השלמת הצעת הרכש מותנית בהיענות של מחזיקי מניות המחזיקים בלפחות 23.6 מיליון מניות, כך שלאחריה יהיו בידי משפחת שבתאי לפחות 95% מהון המניות של ארית והם יוכלו לכפות על יתר המשקיעים את המחיקה של החברה מהמסחר. העלות של הצעת המכר, אם תצא אל הפועל, תסתכם בכ-3.2 מיליון שקל.



הפרמיה, נראית לכאורה גבוהה, מה שמבטיח אולי את ההצלחה של בנימין, עופר ושרון שבתאי בהצעת הרכש. עם זאת מי שמכיר את ההיסטוריה של ארית יודע כי המניה נמחקת בשווי הנמוך בעשרות אחוזים משווי השיא בו נסחרה במהלך שנת 2000.



את הדו"חות של שנת 2000, סידרו לארית ארית תעשיות רווחי הון של כ-115 מיליון שקל, שנוצרו לה ממכירת החברה הבת טלגייט לטריון האמריקאית של האחים זכי רכיב בעסקת החלפת מניות והיא הציגה רווח שנתי של כ-99.3 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסוף השנה הסתכם בכ-107 מיליון שקל, והוא היווה כ-69% מהמאזן שלה.



מנהלי ארית מיהרו להשקיע את המזומן שנבע להם ממימוש מניות טריון בניירות ערך, וכן טרחו על הפיכתה של ארית לחברת אחזקות (המודל לחיקוי הייתה חברת אלרון) עם חטיבה בטחונית (פעילות רשף ואמקורם), חטיבת השקעות בטכנולוגיה וחטיבה רפואית.



בימי השיא שלה, בינואר 2000, עוד נסחרה המניה במחיר של 270 אגורות, ששיקף לה שווי שוק של כמעט 130 מיליון שקל. עם זאת השיא של ארית לא החזיק מעמד זמן רב ותוך מספר חודשים החלה הנפילה במחיר המניה לאור הנפילות בשווקי ההון ובתחום הטכנולוגיה בעולם.



כך את 2001 סיימה החברה בהפסד של כ-25 מיליון שקל, למרות שקופת המזומנים הדשנה שלה איפשרה לה להמשיך לתחזק את החברות הבנות בתחומי הטכנולוגיה ולהימנע ממחיקות. המחיקה הראשונה באה באפריל 2002, בעת שהחברה הודיעה כי תפחית בדו"חות הרבעון השני 5 מיליון דולר בגין הפסקת הפעילות של החברה הבת אלסינט שעסקה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ממוגרפיה לאחר שהחברה לא הצליחה לעמוד בתוכניות העבודה שלה.



בדו"חות הרבעון הראשון של 2002, אותו סיימה החברה בהפסד של 44.5 מיליון שקל, דיווחה ארית כי שתי חברות בנות נוספות - סנסוטק ויומן קול - נמצאות במצב שקיים ספק משמעותי בדבר המשך קיומן כ"עסק חי", עקב החלטתה שלא להמשיך ולהשקיע בהן כספים נוספים.



את הרבעון השני של 2002, בו הפסיקה את פעילות חברת סיגמד, שעסקה בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות רובוטיות ורפואיות, המיועדות לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן, סיימה החברה בהפסד של כ-15 מיליון שקל, שהפיל את ההון העצמי שלה לרמה של כ-25 מיליון שקל.



סמנכ"ל הכספים של החברה, רן אקהאוס, אמר אז ל-TheMarker כי ארית עצרה במחצית הראשונה של 2001 את ה"דימום" בתזרים המזומנים שלה, הפסיקה לממן את הפעילויות שחלבו ממנה כספים והחליטה להתמקד בפעילות הבטחונית שלה - ארית מערכות. את 2002 כולה סיימה החברה בהפסד כבד של כ-82 מיליון שקל, שהעמיד את ההון העצמי שלה על כ-5.5 מיליון שקל.



עם זאת הקיצוצים התכופים בתקציבי הביטחון המקומיים גרמו לפגיעה קשה גם בפעילות החטיבה הביטחונית של החברה עד שבפברואר האחרון הודיעה החברה כי החליטה להפסיק את הפעילות של מפעל רשף בשדרות. את הרבעון הראשון של 2003 סיימה החברה בהפסד של 12.5 מיליון שקל, תוך שההכנסות שלה צונחות לרמה של 2.6 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully