וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות השערים בוול סטריט מחריפות: מניות השבבים והמחשוב גוררות את הנאסד"ק מטה

יהודה שויצר

4.8.2003 / 22:31

את המגמה השלילית מובילה אינטל עם ירידה של 2%; מניות חברות התעופה יורדות בראשן אמריקן אירליינס שמאבדת 7%



ירידות השערים בבורסות וול סטריט מחריפות על אף נתונים מעודדים מהצפוי של הזמנות בתי חרושת בארה"ב בחודש יוני. מדד נאסד"ק מאבד 1.4% כשאת המגמה השלילית מובילות מניות המחשבים והאינטרנט. מניות חברות התעופה, שפתחו בעליות, נופלות עתה וגוררות את מדד מניות התעופה לירידה של 2.6%.



עלייה של 1.7% נרשמה בהזמנות בתי חרושת בארה"ב בחודש יוני. מנתונים שפירסם משרד המסחר האמריקאי עולה כי העלייה הנוכחית היא החדה מזה שלושה חודשים ויש בה בכדי לבשר על סימנים ראשונים להתאוששות המגזר התעשייתי החבוט. העלייה בחודש יוני היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 1.5% בהזמנות. העלייה היתה גם בכל ענפי התעשייה לרבות המכונות, רכבים, כימיקלים ועוד.



איגוד תעשיית המוליכים למחצה דיווח היום כי מכירות השבבים טיפסו ביוני בשיעור של פחות מאחוז ל-12.54 מיליארד דולר לעומת מאי. ברבעון השני הסתכמו מכירות הענף ב-37.6 מיליארד דולר, עלייה של 3.2% לעומת התקופה המקבילה. האיגוד צופה צמיחה הדרגתית בהמשך השנה.



למרות הבשורות המעודדות יורד מדד מניות השבבים ב-1.2% כשאת המגמה השלילית מובילה אינטל עם ירידה של 2%. מניית אפלייד מטריאלס מאבדת 1.2% ו-AMD יורדת בשיעור דומה.



מניות הטכנולוגיה והמחשוב מאבדות גובה. מיקרוסופט יורדת ב-1.5%; IBM מאבדת 1.2%.



סיסקו נסחרת בתנודתיות רבה לקראת פרסום דו"חותיה הרבעוניים מחר לאחר הסגירה - מנייתה יורדת עתה ב-0.1%.



US סטיל (סימול X), יצרנית הפלדה האמריקאית,עברה ברבעון השני להפסד של 49 מיליון דולר לעומת רווח של 27 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד למניה, בניכוי הוצאות חד פעמיות שכללו הפרשות לפנסיות ועלויות ביטוח בריאות, היה סנט אחד, לעומת תחזיות להפסד של 5 סנט. הכנסות החברה היו 2.36 מיליארד דולר, עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה. המניה עולה ב-5%.



מניות התעופה נופלות



ירידה של 11.8% בתעבורת הנוסעים האווירית נרשמה בחודש יוני בעולם, לאחר שבמאי נרשמה ירידה חדה בהרבה, של 21%. ארגון התחבורה האווירית הבינ"ל אמר כי עלות הנזק שנגרם בעקבות מגפת ה-SARS היתה פחותה ממה שהעריך בעבר. עד סוף השנה, לפי הערכות המומחים בארגון, תחזור התעבורה האווירית לרמות שנרשמו לפני פרוץ המגפה. לפי הערכת הארגון הפסיד ענף התעופה העולמי 6.5 מיליארד דולר בהשפעת ה-SARS והמלחמה בעיראק, לעומת הערכות קודמות לנזק של 10 מיליארד דולר.



נוכח הירידה החדה בתנועת הנוסעים נופלות מניות החברות בראשן אמריקן אירליינס שמאבדת 7%. דלתא אירליינס מאבדת 4% מערכה.



שברון טקסקו (סימול CVX), חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת לרכוש 25% ממניות חברת הנפט הרוסית יוקוס בעסקה ששווייה מוערך ב-6.4 מיליארד דולר. מקורות מקורבים לשברון אמרו ל"סאנדיי טיימס" הבריטי כי הצעת הרכש נשקלת בשל קשיים שהתגלעו בהשלמת המיזוג בין יוקוס לבין סיבנפט, מתחרתה ברוסיה. יוקוס הכחישה היום כי המיזוג נמצא בקשיים. מניית שברון יורדת ב-1.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully