וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדיים בשוק: המדינה הכניסה "גול עצמי" בהנפקת האג"ח המיועדות לקרנות הפנסיה - הפסידה כ-100 מיליון שקל

אילן מוסנאים

4.8.2003 / 18:37

פעילים בשוק תוקפים את האוצר לאחר שהנפיק אתמול אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה בניגוד למדיניות המוצהרת שלו; "המהלך פגע באמינות האוצר"; הצמודים הארוכים ירדו היום בכ-1%



החלטת האוצר להנפיק לקרנות הפנסיה אג"ח מיועדות היתה בעצם "גול עצמי" של האוצר וגרמה למדינה הפסד של כ-100 מיליון שקל. כך אומרים ל-TheMarker פעילים מוסדיים בשוק.



האוצר הנפיק אתמול לקרנות הפנסיה אג"ח מיועדות בהיקף של כ-950 מיליון שקל. הפעילים מציינים כי האג"ח המיועדות הונפקו בתשואה של כ-5.6%, הגבוהה בכ-1% מהתשואה אותה היתה יכולה להשיג בהנפקה בשוק הסחיר. הואיל והאג"ח המיועדות מונפקות עם מח"מ של כ-10 שנים, ההפסד הכולל של המדינה בשל ההנפקה מסתכם לכ-100 מיליון שקל.



מעבר לכך המוסדיים מציינים כי החלטת האוצר הנה בעייתית מאוד ופגעה באמינות שלו מול השוק, שכן מדובר במהלך שהיה בניגוד למדיניות המוצהרת של האוצר להפסיק את הנפקת האג"ח המיועדות ביולי.



בנוסף אומרים הפעילים המהלך יצר מצב של אינפורמציה לא שוויונית בשוק, כאשר חלק מהשוק (קרנות הפנסיה למשל) ידע על ההנפקה המיועדת ואילו גופים אחרים לא ידעו על המהלך. האוצר, אומרים הפעילים, ביצע אתמול את הנפקת האג"ח המיועדות "בחצי גניבה", והיום בא לשוק לגייס מהמוסדיים כספים, כאילו שכלום לא קרה. בעצם המהלך הביא לפגיעה בגופים רבים שציפו להשתתפות של קרנות הפנסיה בהנפקת האוצר היום ונפגעו בשל הירידות שנרשמו אחרי שנודע כי האוצר ביצע הנפקה נפרדת לקרנות הפנסיה. הירידות החדות, אומרים היום הפעילים, "מיוחסות בין היתר גם לפגיעה באמינות האוצר".



ואכן באפיק הצמוד נרשמו היום בטווחים הארוכים ירידות חדות של כמעט אחוז, כאשר הגליל מסדרה 5903 שנפדה ב-2021 ירד 1%, הגליל מסדרה 5472 שנפדה ב-2015 ירד ב-0.7% והגליל מסדרה 5481 שנפדה ב-2012 ירד בכ-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully