וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים עברו לירידות; מניות הפיננסים הובילו את המגמה השלילית

יהודה שויצר

4.8.2003 / 19:37

בפאריס רשם מדד ה-CAC ירידה של 0.9%; בלונדון עלתה מניית HSBC ב-1.7% לשיא של 14 חודש; מניות חברות הנפט הגדולות רשמו עליות לאור עלייה במחירי הנפט



פתיחת מסחר שלילית בבורסות וול סטריט הובילה למגמה שלילית בשעות המסחר האחרונות בבורסות אירופה - מגמה שנשמרה עד תום המסחר. בפאריס רשם מדד ה-CAC ירידה של 0.9%; בלונדון נסגר מדד ה-FTSE ללא שינוי ובורסת פרנקפורט ירדה ב-1.5% בקירוב.



BT, ענקית הטלקום הבריטית, עשויה לסובב את גלגל הזמן לאחור בלחץ משקיעיה. אלה תומכים בתוכנית לפיה תרכוש BT מחדש את חטיבת הסלולר ממנה נפרדה לפני יותר משנה. MmO2 נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי של 4.6 מיליארד ליש"ט (7.4 מיליארד דולר), אולם רכישתה עשויה לעלות ל-BT יותר.



BT ספגה ביקורת לגבי הפרדתה של mmO2, אשר הפכה לאחת מחברות הסלולר המצליחות באירופה. תחום הסלולר הוא מנוע הצמיחה העיקרי של חברות הטלפון באירופה ובארה"ב, וללא פעילות סלולרית BT איננה יכולה ליהנות מצמיחה זו. כך רשמה החברה צמיחה אפסית בהכנסותיה ברבעון השנה, ונפח השיחות בחטיבת הטלפוניה שלה ירד. מניות BT עלו ב-0.1%; מניות MmO2 התחזקו במחצית האחוז.



בלונדון עלתה מניית HSBC ב-1.7% לשיא של 14 חודש לאחר שדיווח על עלייה של 21% ברווחיו במחצית השנייה וגבר על התחזיות המוקדמות, הודות לרכישת בנק המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב, האוסהולד אינטרנשונל. הרווח לפני מס של הבנק השני בגודלו בעולם ע"פ שווי נכסיו עלה ל-6.11 מיליארד דולר לעומת 5.06 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. אנליסטים שהשתתפו בסקר "רויטרס" צפו לבנק רווח של 5.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ב-25% ל-4.11 מיליארד דולר לעומת 3.28 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.



במניות הפיננסים נרשמה מגמה שלילית כשאת הירידות הובילה מניית דויטשה בנק שירדה ב-3.3% על רקע הדו"ח הפיננסי המאכזב שפירסם בשבוע שעבר. אליאנץ ירדה ב-3.1% וקרדי סוויס ירד אף הוא בשיעור דומה.



מניות חברות הנפט הגדולות רשמו עליות לאור עלייה במחירי הנפט. מניות BP בלונדון עלו ב-0.7%; טוטאל פינה רשמה גם היא עלייה דומה.



מניות חברת הטכנולוגיה השווייצית קודלסקי (סימול KUDZ.VX) עלו ב-3.5% לאחר שרכשה את חטיבת מדיהגארד, המפתחת טכנולוגיה של בקרת גישה, מידי חברת האלקטרוניקה הצרפתית תומסון תמורת 240 מיליון יורו (260 מיליון דולר). מדיהגארד היתה חטיבה של קנאל פלוס טכנולוג'יס, שנמכרה לתומסון ב-2002. לפי דיווחי העיתונות הצרפתית, התמודדה גם NDS הישראלית על רכישת תחום הטלוויזיה האינטראקטיווית מידי תומסון.



אקסטרטה (סימול XTA.L), יצואנית הפחם הרביעית בגודלה בעולם, ירדה ב-3.8% לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח להמרה בשווי של עד 600 מיליון דולר לאחר שרכשה ביוני את M.I.M האוסטרלית תמורת 2.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully