וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב תרכוש קווים בינלאומיים מברק בעסקה הנאמדת בלמעלה מ-45 מיליון דולר

ערן גבאי

4.8.2003 / 20:02

תגדיל הקיבולת שלה עד 2.2 ג'יגה ביט ותממש את הרחבת הפס הרחב בתוך שנה עד שנה וחצי מהיום; הולצמן: העסקה תפחית העלויות והדבר יתבטא כבר ברבעון השלישי השנה



אינטרנט זהב הודיעה היום על חתימת עסקה להשכרת זכויות להשתמש בקווי תמסורת מחברת השיחות הבינלאומיות ברק בקיבולת של עד 2.2 ג'יגה ביט עד 2017 עם אופציה להאריך את ההסכם ב-5 שנים נוספות. היקף העסקה מוערך ביותר מ-45 מיליון דולר.



השכרת זכויות לעשות שימוש בקו משמעותו המעשית היא רכישת קווים, בשונה מהמצב עד כה, בו אינטרנט זהב שכרה קווים בינלאומיים. בעסקה התחייבה אינטרנט זהב לממש את הקיבולת בתוך 3 שנים, אך ההערכות בחברה הן שהחברה תממש את הקיבולת הנוספת - כ-1.2 ג'יגה ביט - בתוך שנה עד שנה וחצי מהיום.



העסקה נעשתה לאור התחזיות העסקיות בחברה, הצופה המשך גידול מאסיווי בהצטרפות לקוחות לשירותי האינטרנט המהיר השנה וב-2004. באינטרנט זהב מעריכים שיוכלו להגדיל את נתח השוק שלהם בפס הרחב ליותר מ-20% מהשוק וליהנות מ-200 אלף מנויי אינטרנט מהיר בסוף 2004.



עד לפני יותר משנה חויבו ספקיות האינטרנט לשכור את התשתיות מספקי החיוג הבינלאומי. בתחילת 2002 שונה החוק והוא מאפשר כעת לספקיות האינטרנט לרכוש נתחים בקיבולת הבינלאומית באופן עצמאי.



אינטרנט זהב ערכה מכרז בו השתתפו בזק בינלאומי, קווי זהב וברק, והיום היא הודיעה כאמור שהזוכה במכרז היא ברק.



לפני כחצי שנה התקשרה נטוויז'ן בעסקת רכישת קווים בינלאומיים עם חברת מד נאוטילוס בעסקה להרחבת רוחב הפס של החברה עד 2.2 ג'יגה ביט ובהיקף כספי של כ-50 מיליון דולר על פני 10 שנים.



העסקות עליהן חותמות ספקיות האינטרנט לרכישת קווים בינלאומיים מאפשרות להן גמישות בשימוש בקיבולת והוספה מיידית של רוחבי פס על פי הצורך.



מחירי רכישת הקיבולות יורדים בעקביות מזה יותר משנתיים ובהתאמה יורדים גם מחירי הקיבולות ללקוח בצורה משמעותית, כתוצאה מירידת העלויות לספקים ומהמבצעים המופעלים בשוק הפס הרחב.



המעבר מהשכרת קווים לרכישת קווים יוריד, לטענת החברות, את העלויות שלהן בשל מבנה עלויות שונה ברכישת קווים לעומת השכרת קווים. מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן, טוען כי כבר בתוצאות הרבעון השלישי תוכל אינטרנט זהב להציג שיפור ברמת העלויות שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully