וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבוטק שומרת על רמת ההכנסות והרווחיות: רווח של 2.3 מיליון דולר מתחילת השנה לאחר שנה וחצי של הפסדים

גתית פנקס

4.8.2003 / 13:11

המנכ"ל יוחאי ריכטר: "למרות האתגרים העומדים בפני אורבוטק, תאמו תוצאות הרבעון את תוכניותינו"; החברה מכרה ב-54.6 מ' ד' ברבעון השני והרוויחה 1.2 מ' ד'; התזרים מפעילות, 6.5 מ' ד', הגדיל הקופה ל-157 מיליון מ' ד'



על אף הקשיים בתעשיית האלקטרוניקה העולמית, חברת אורבוטק הישראלית הצליחה לשמור על רווחיות גם ברבעון השני של 2003, ובכך סימנה לעצמה חצי שנה רווחית, אחרי שנה וחצי של הפסדים שקדמו לה.



יוחאי ריכטר, מנכ"ל החברה, אמר בהודעתה כי "למרות האתגרים העומדים בפני אורבוטק, תאמו תוצאות הרבעון את תוכניותינו. אנו ממשיכים להשיק פתרונות חדשים ומאמינים כי ההשקעות שלנו בהרחבת היצע המוצרים, כמו גם הדגש על מתן שירות לקוחות יעיל, יאפשרו לאורבוטק לנצל את ההזדמנויות הצפויות לנו עם השיפור בסביבה העסקית".



הכנסותיה של החברה היו 54.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, כמעט ללא שינוי מההכנסות ברבעון שעבר, שהיו 54.2 מיליון דולר. אורבוטק מתמחה בפתרונות לשרשרת האספקה בתעשיית האלקטרוניקה (AOI). מכירותיה מציוד הבדיקה לתעשיית ה-PCB (מעגלים מודפסים), היו 18.5 מיליון דולר ברבעון השני - עלייה של 5.1% מהרבעון שעבר וירידה מרמה של 20 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירות אלה הינן בהתאם לציפייה המוקדמת להכנסות של 17-20 מיליון דולר.



מכירות ציוד הבדיקה לצגים שטוחים (FPD) הסתכמו ברבעון השני של 2003 ב-12 מיליון דולר - ירידה של 17.2% מהרבעון הקודם ומתחת לתחזיות עליהן דיברה החברה, של 14-15 מיליון דולר. באורבוטק ציינו כי הירידה הרבעונית בהכנסות חטיבת ה-FPD הינה תוצאה של תזמון ההזמנות והאספקות, וכי היא ממשיכה להעריך שצפוי גידול משמעותי בהכנסות ה-FPD בהמשך השנה.







אורבוטק ייצרה 6.1 מיליון דולר ממכירת ציוד בדיקה למעגלית מורכבים (Assembly) ב-PCB ברבעון - עלייה של 35.5% מהרבעון שעבר ולעומת הכנסות של 3.8 ברבעון המקביל. הכנסות החברה ממכירת מכשירי קריאה אוטומטית (של המחאות) היו 1.8 מיליון דולר - בדומה לרבעון שעבר. סגמנט נוסף שייצר מכירות עבור החברה הוא הכנסות משירות, שהסתכמו ב-16.2 מיליון דולר ברבעון, לעומת 15.8 מיליון דולר ברבעון הראשון ו-15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002. באורבוטק ציינו כי הביקוש למערכות הבדיקה לשוק המעגלים המודפסים והמורכבים התייצב, אך השקיפות בטווח הבינוני והארוך עדיין מוגבלת מאוד.



שולי הרווח הגולמי של החברה היו 41.7% - ירידה מרמה של 42.3% ברבעון שעבר. הוצאותיה התפעוליות של החברה הסתכמו ב-22 מיליון דולר, בדומה לרבעון שעבר. העובדה שהחברה כיווצה את הוצאותיה התפעוליות ברבעונים האחרונים, גם באמצעות פיטורי 185 עובדים כך שנותרה עם 1,400 עובדים, הובילו אותה לרווח תפעולי של 792 אלף דולר.



בשורה התחתונה אורבוטק דיווחה על רווח נקי של 1.2 מיליון דולר או 4 סנט למניה, וזאת בהשוואה לרווח נקי של מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון שעבר, הראשון של 2003, והפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסיכום חצי השנה הראשונה, הרי שהחברה ייצרה הכנסות של 108.8 מיליון דולר ורווח של כ-2.3 מיליון דולר.



אורבוטק סיימה את הרבעון עם 157 מיליון דולר בקופה - עלייה של 7 מיליון דולר מהרבעון שעבר. מרבית העלייה מיוחסת לתזרים חיובי מפעילות בגובה של 6.5 מיליון דולר, וזאת לעומת תזרים של 8 מיליון דולר מפעילות ברבעון שעבר. שווי השוק של החברה הוא 510 מיליון דולר לאחר שהשלימה עלייה של 16% בסך הכל מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully