וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מע"מ הכריז על מבצע לגביית 1.94 מיליארד שקל; במבצע יקחו חלק מס הכנסה, המשטרה וההוצאה לפועל

ניצן כהן

4.8.2003 / 11:30

שיעור המע"מ ירד כפי שנקבע ל-17%; איתן רוב: העוסקים שיבואו מיוזמתם להסדיר את החובות יזכו להקלות בתשלומים; מע"מ מצפה שהמבצע יגדיל את הגבייה ב-200 מיליון שקל עוד השנה



אגף המכס והמע"מ מכריז על מבצע רחב היקף לגביית חובות. במבצע יטלו חלק מס הכנסה, משטרת ישראל וההוצאה לפועל. במע"מ מעריכים שהיקף החובות של הציבור מסתכם ב-1.94 מיליארד שקל. במע"מ מאמינים כי ריאלית, ניתן יהיה לגבות במסגרת המבצע 200 מיליון שקל עוד השנה.



לדברי מנהל אגף מכס ומע"מ באוצר, איתן רוב, כל העוסקים שיבואו מרצונם להסדיר את החובות יזכו להקלות בתשלומים. תקופת המבצע: 1 באוגוסט עד 31 באוקטובר.



במסגרת המבצע תחולק הארץ לשלושה מחוזות: צפון, דרום ומרכז. במהלך ימי המבצע יתקיימו 272 מבצעים מקומיים ו-6 מבצעים ארציים. במסגרת המבצעים המקומיים ייפרסו מחסומים כשההוצאה לפועל תפשוט על בתי חייבים, יבוצעו מעצרי חייבים ויתבצעו פשיטות על שווקים, אתרי בנייה וחניונים.



המבצעים הארציים יכללו ריכוזי כוחות באופן ממוקד על פי מידע שיתקבל מאגפי החקירות, המודיעין והביקורת, ויתבצעו פשיטות בהתאם.



במקביל, ממחר יצא אגף המכס והמע"מ במסע פרסום ארצי בעלות של 200 אלף דולר, בו ינסו מנהלי האגף להסביר לציבור את מטרות המבצע וההטבות שיינתנו לחייבים שיבואו מרצונם להסדיר חובות.



על פי נתוני אגף המכס והמע"מ, סך כל קרן החובות והשומות של חייבים מסתכם ב-1.46 מיליארד שקל. הקנסות שלא שולמו מסתכמים ב-339 אלף שקל, והריביות וההצמדות שלא שולמו מסתכמות ב-139 אלף שקל.



בימים האחרונים פורסמו התבטאויות של השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, לפיהן לא יוחזר שיעור המע"מ כפי שנקבע לפני שנה ל-17%. איתן רוב אמר במסיבת עיתונאים, כי על הממשלה לשמור על אמינותה ולקיים את המחויבות לנושא. רוב הוסיף כי המגמה באוצר היא להפחית את נטל המס על הציבור. יש לציין שבהוראות החוק נקבע בחודש יוני 2002 כי שיעור המע"מ יעלה למשך שנה וחצי מ-17% ל-18% ובחודש ינואר 2004 יוחזר שיעור המע"מ באופן אוטומטי לרמה של 17%. העלות של החזרת שיעור המע"מ ל-17% מוערכת בכ-2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully