וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירש מדיה מאשרת: חיים סבן הגיש הצעה משופרת לרכישת חברת הטלוויזיה פרוזיבן

יהודה שויצר

4.8.2003 / 23:05

ההצעה שמוגדרת על ידי דובר קירש "כרצינית מאוד", תידון על ידי נושי קירש ביום שלישי; מדיווחים בעיתונות הגרמנית - שווייה הכולל של הצעתו של סבן עומד על כמיליארד יורו



חברת קירש מדיה אישרה היום כי חיים סבן הגיש הצעת רכש מחודשת עבור 72% ממניות הנושאות זכות הצבעה של פרוזיבן, חברת הטלוויזיה הגרמנית. ההצעה שמוגדרת על ידי דובר קירש "כרצינית מאוד", תידון על ידי נושי קירש ביום שלישי.יתרת מניות פרוזיבן מוחזקת על ידי קירש ועל ידי המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר.



דובר קירש מדיה שהתראיין לשרות החדשות הגרמנית dpa אישר אצת קיום ההצעה, אך סירב לספק כל פרט נוסף אודותיה. מדיווחים בעיתונות הגרמנית, המצוטטים על ידי רויטרס, שווייה הכולל של הצעתו של סבן עומד על כמיליארד יורו (1.36 מיליארד דולר).



סבן, כך עולה מהדיווחים, כבר אינו מעוניין ברכישת ספריית הסרטים של קירש, שהיתה חלק בלתי נפרד מהצעת הרכש הקודמת בהיקף 2 מיליארד יורו שהגיש - הצעה שנדחתה.



סכום ההצעה הכולל של סבן כבר מונח בבית ההשקעות ג'יי.פי מורגן והוא מוכן להעברה לחברה באם נושיה יאשרו את העסקה, דיווח העיתון הגרמני Sueddeutsche Zeitung. נתון נוסף שיעמוד לזכותו של סבן בניסיון ההשתלטות הנוכחי הוא כוונתו להשאיר את החזקות הרוב בחברה בידי שותפיו הכוללים, כך לפי רויטרס, את חברות הלמן אנד פרידמן, ביין קפיטל, קואדרנגל גרופ, תומס.ה לי ופרובידנס אקוויטי. החלטה יכולה לסייע בקידום הרכישה מאחר שעד עתה שום זר לא החזיק בנכסי טלוויזיה בגרמניה, ונסיון הרכישה הקודם עורר לא מעט הדים. סבן צפוי להחזיק ב-25% ממניות הקונסורציום שהוקם עבור העסקה.



"ההצעה הנוכחית טובה מההצעה שנשלחה לפני מספר שבועות", אמר לרויטרס גורם המקורב למגעים. "סבן הפנים כי כעת יש לו עוד הזדמנות אחת בלבד לבצע את הרכישה", הוסיף אותו גורם.



פרוזיבן - היהלום שבכתר שוק הטלוויזיה הגרמני



סבן ביטל בחודש מאי את הצעת הרכש שלו לנכסי הטלוויזיה של קירש מדיה, ששווייה 2 מיליארד יורו, לאחר חילוקי דעות בנוגע לתנאי ההסכם עם נושי החברה. לפי דיווחים קודמים, התעתדו הנושים לפרק את החברה לגורמים ולמכור אותם בנפרד. דובר קבוצת סבן בישראל אמר כי סבן ומנכ"ל הקבוצה, אדם צ'סנוב, רואים פוטנציאל רב בעסקת קירש, ולכן מוכנים לדון בפניות המגיעות אליהם מצד קירש.



אולם בפני סבן עשויים לעמוד מכשולים גם בשלב הנוכחי. פרוזיבן, חברת הטלוויזיה המהווה את הנכס העיקרי של קירש, נמצאת במהלך ניסיון להמיר את מניות הבכורה שלה למניות רגילות, כדי שתהפוך לבעלת סוג אחד של מניות בלבד. בכך יתאפשר לבעלי מניות מיעוט לקבל זכות הצבעה לראשונה מאז נוצרה החברה לפני שלוש שנים. המרת מניות החברה עשויה להוות בעיה עבור סבן, לפי הערכות.



קירש מדיה, מחברות המדיה הגדולות בגרמניה, נקלעה לחובות גדולים בעקבות מסע רכש בזבזני שערך מייסדה, ליאו קירש. בשנה שעברה נכנסה להגנה מפני פשיטת רגל, ונושיה ניסו למכור אותה במכרז ממושך, סבוך וחסר תוחלת.



פרוזיבן נחשבת לאחד מנכסי הטלוויזיה הגדולים ביותר בגרמניה. החברה מפעילה ארבעה ערוצים, ומחזיקה בבעלות על ספריית סרטים נרחבת ואת הזכויות לשידור ליגת האלופות בכדורגל באירופה. ברבעון הראשון של השנה הפסידה החברה 38.9 מיליון דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירותיה ירדו ב-16% ל-475 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully