וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חמישה ימים רצופים של עליות הדולר ירד

אמיר טייג

5.8.2003 / 17:26

הדולר היציג נחלש ב-0.18% ל-4.457 שקלים; היורו היציג התחזק ב-0.04% ל-5.0536 שקלים; אגוד: "אין עדיין חדשות שמסוגלות להקפיץ את הדולר מעל רף ה-4.5 שקלים"


לאחר חמישה ימי מסחר רצופים בהם רשם הדולר עלייה של כ-2% עבר היום המטבע האמריקאי לרשום ירידה מול השקל. שערו היציג נקבע על רמה של 4.457 שקלים, שנחלש ב-0.18%. היורו היציג לעומת זאת התחזק בשיעור קל של 0.04% ונקבע על רמה של 5.0536 שקלים. לאחר קביעת השערים היציגים שומר הדולר על יציבות בעוד היורו עובר לירידה של 0.17% לרמה של 5.045 שקלים.

אבי קמחי מחדר המסחר של בנק אגוד מוסר כי המסחר מאופיין בימים האחרונים בחוסר נזילות נוכח חופשת הקיץ של הזרים והפחתת הפעילות של החברות המקומיות. "מדי פעם מגיע זר גדול ומוכר מעט דולרים, ובכך מקפיץ את המחזורים, אך באופן כללי המסחר מוסיף להיות רגוע מאוד", אומר קמחי. "החדשות המדיניות לא מאפשרות לדולר לחזור ולרדת מול השקל, אך מנגד, אין חדשות סנסציוניות אשר מסוגלות בשלב זה להקפיץ את הדולר מעל רף ה-4.5 שקלים", אומר קמחי וצופה כי הדולר ייסחר היום בטווח יחסית צר הנע בין 4.45 שקלים עד 4.49 שקלים. קמחי מעריך כי אם לא יהיו התפתחויות קיצוניות בתחום המדיני, הדולר יחזור למגמת ההיחלשות ההדרגתית שלו מול השקל תוך יומיים עד שלושה ימים.

ב-5 ימי המסחר האחרונים, נחלש השקל מול הדולר בכ-2% לאחר שהשלים בחודש יולי ירידה של 2.7%. במקביל לירידה זו, נרשמת כבר 10 ימים מגמה שלילית במסחר באג"ח מסוג שחר. התשואה השנתית בשחר הארוך הגיעה בימים האחרונים לרמה של 8.7% בתום ירידה של כ-2.7% בעשרת הימים האחרונים. תנועה משלובת זו של הדולר והשחר מעידה כי משקיעים זרים מושכים כספם מישראל לאחר שהזרימו לשוק מקומי יותר מ-0.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. לצד המשקיעים הזרים, גם המקומיים פועלים בצורה דומה בנסיון להקדים את המגמה.

פעילות הזרים היא בעיקרה טכנית בנסיון לממש את הרווחים שצברו בשוק המקומי מתחילת השנה אך ברקע פועלים גם מספר גורמים כלכליים ומדיניים התומכים במגמה זו. התחדשות החששות הבטחוניים והתחזיות הפסימיות ליום בו תיגמר הפסקת האש, העימות המתעצם בין הנגיד ובין שר האוצר וההצעה של שר הפנים להחיש את הליכי החקיקה של חוק בנק ישראל החדש המשנה את סמכויותיו של הנגיד. גורמי אי ודאות אלו מחישים את המגמה השלילית שנרשמת בשקל בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully