וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידה של 0.7% בטוקיו בעקבות מכירת החזקות של בנקים; עליות בקוריאה ובהונג קונג

דפנה מאור

5.8.2003 / 9:42

ממשלת יפאן העלתה את הערכת המצב הכלכלי לאוגוסט בעקבות שיפור בשוקי המניות וסימנים להתאוששות בארה"ב



ירידות שערים נרשמו בבורסת טוקיו עקב האצה במכירת החזקות של בנקים בחברות בלו צ'יפ ביפאן. מדד הניקיי ירד ב-0.7%. במסחר בשווקים האחרים באסיה נרשמה מגמה מעורבת: בקוריאה נרשמה עלייה של 0.5% במדד קוספי; הונג קונג עולה ב-0.4%; טייוואן ירדה ב-2.2%.



ממשלת יפאן עידכנה כלפי מעלה את הערכת המצב הכלכלי ביפאן לחודש אוגוסט, וציינה כי ישנם סימנים לשינוי באוירה הכלכלית. עלייה בשוקי המניות מתחילת השנה, והסימנים להתאוששות בארה"ב הביאו לירידה ברמת הסיכון לכלכלה. לטווח הארוך לא שינתה הממשלה את הערכתה הכלכלית.



מניות הבנקים הובילו את הירידות בטוקיו. מיזוהו פייננשל ירד ב-0.9%; מניית NTT דוקומו ירדה ב-1.8%; בנק מיצובישי טוקיו פייננשל ירד ב-3.6%.



טויוטה מוטור, הצפויה לדווח היום לאחר הסגירה בטוקיו, היתה בין יצרניות הרכב הבודדות שעלו בטוקיו. מנייתה הוסיפה 0.7%, ובכך המשיכה לבסס את מעמדה כחברת הרכב הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק.



יצרנית משחקי המחשב נינטנדו דיווחה על רווח נקי של 11.45 מיליארד ין (95.18 מיליון דולר) ברבעון השני, על הכנסות של 83.82 מיליארד ין (700 מיליון דולר). החברה נהנתה משיפור במכירת משחקי גיים בוי הפשוטים, אשר קיזז את הנסיגה במכירת גיים קיוב. מנייתה עלתה ב-2%.



S&P הורידה את דירוג האשראי של סינגפור טלקום (סינגטל), חברת הטלפון הגדולה ביותר באסיה מחוץ ליפאן, בשל כוונות ממשלת סינגפור למכור חלק ממניות החברה. S&P אמרה כי הדירוג מורד לרמה של A פלוס, החמישי בטיבו, מכיוון שמכירת ההחזקות הממשלתיות מסירה מקור פוטנציאלי לתמיכה פיננסית. סינגטל משרתת 37.4 מיליון מנויי סלולר, ונושאת בחובות של 5 מיליארד דולר ויותר. מניית החברה יורדת ב-1.9%.



בקוריאה זינקה מניית יצרנית השבבים הייניקס ב-10.4%; מתחרתה סמסונג אלקטרוניקס הוסיפה 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully