וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום: הרווח הנקי זינק ב-28.5% ל-12.5 מיליון שקל

אילן מוסנאים

5.8.2003 / 10:12

ההכנסות של יצרנית התמציות הסתכמו ברבעון בכ-139.2 מיליון שקל; השיפור ברווחיות בעקבות המשך הצמיחה הפנימית, הרכישות המוצלחות והשיפור בתמהיל המכירות

יצרנית התמציות פרוטרום מדווחת הבוקר על רבעון חזק נוסף בו היא מציגה צמיחה בשורת המכירות והרווחים בפעם ה-15 ברציפות. החברה, שבשליטת ג'ון פרבר, מדווחת ברבעון השני על גידול של 9.8% במכירות שלה לרמה של כ-139.2 מיליון שקל, ועל עלייה של כ-28.5% ברווח הנקי לרמה של כ-12.5 מיליון שקל.

בסיכום ששת החודשים שפתחו את השנה מדווחת החברה על צמיחה של כ-21% ברווחים, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2002, לרמה של כ-21.1 מיליון שקל, וזאת תוך גידול של כ-7.1% במכירות לרמה של כ-260.8 מיליון שקל.

פרוטרום מציינת בדו"ח הדירקטוריון כי המשיכה ליישם ברבעון את אסטרטגיית הצמיחה שלה, שמבוססת על גידול עצמי בתחומי הליבה ועל מיזוג הפעילויות שרכשה. ברבעון הנוכחי, באמצע חודש יוני, דיווחה החברה על רכישת חברת אמיל פלקסמן השווייצית, אותה החלה לאחד כבר בדו"ח הנוכחי. החברה מציינת כי ההתפתחות העסקית של החברות הבנות, שהוקמו בשנים האחרונות במדינות שבהן שיעור הגידול בצמיחה וצריכת מזון מעובד גבוה מהממוצע - כמו רוסיה, אוקראינה, קזחסטאן וטורקיה, תורמת לשיפור בביצועים, ותתרום להתפתחות שלה בטווח הארוך.

עוד מדגישה החברה כי השיפור ברווחיותה, זה הרבעון ה-15 ברציפות, נובע מהמשך מגמת הגידול בהיקפי הפעילות של החברה - הן עקב גידול עצמי של פעילויות הליבה והן עקב המיזוג המוצלח של הפעילויות שנרכשו, השיפור בתמהיל המוצרים והגידול בחלקה היחסי של חטיבת התערובות-תמציות מסך מכירות החברה. בנוסף מייחסת פרוטרום את השיפור בשורה התחתונה שלה למדיניות ההוצאות המבוקרת שלה ושמירה על גידול מתון יחסית בהוצאות.

פרוטרום מציינת כי לפלקסמן, מפעל ייצור חדיש בשווייץ, חברות בנות יצרניות בקנדה ובדנמרק, וכן משרד שיווק ומכירה בגרמניה ובהונגריה. הפעילות של פלקסמן משלימה את זו של פרוטרום, הן מבחינת המוצרים והן מבחינת הפריסה הגיאוגרפית, ובשילוב בין שתי החברות סינרגיות רבות, והוא מהווה קפיצת מדריגה נוספת מבחינת פרוטרום.

בפרוטרום לא מסתפקים ברכישות שביצעה החברה עד כה, ומצהירים כי הכוונה היא להמשיך באסטרטגיית ההתרחבות שלה - הן על ידי המשך הצמיחה הפנימית בפעילויות הליבה הרווחיות שלה, והן על ידי רכישות אסטרטגיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully