וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': דלק רכב תציג גידול של 83% ברווח הנקי לכ-47 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

5.8.2003 / 10:26

מחזור המכירות של החברה צפוי להסתכם ב-766 מיליון שקל - גידול של 30% לעומת הרבעון המקביל; "העלייה בשער היורו מחזקת מעמדה של דלק רכב מול יבואניות הרכבים האירופיים"

הרווח הנקי של חברת דלק רכב, שתפרסם את דו"חותיה מחר יסתכם, ב-כ-47 מיליון שקל - גידול של 83% לעומת הרבעון המקביל וגידול של 4.2% לעומת הרבעון הקודם, כך מעריך האנליסט יובל בן זאב מבית ההשקעות לידר ושות'. סך ההכנסות של דלק רכב צפוי להסתכם ברבעון השני של השנה ב-766 מיליון שקל, לעומת 587 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 30%. גם לעומת הרבעון הקודם, מדובר על עלייה של 6.8%.

בן זאב מעריך כי הרווח התפעולי של החברה יסתכם ב-66.2 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי שהשיגה החברה ברבעון הקודם. לעומת הרבעון המקביל, מדובר בזינוק של 144%. האנליסט מעריך כי נתח השוק של דלק רכב ברבעון השני עלה מעל ל-25%. עם זאת, בן זאב מציין כי חשוב לשים לב מהו נתח השוק של דלק רכב מתוך המכוניות היפאניות, שכן נתון זה מנטרל את ההשפעה המטבעית של היורו. בן זאב סבור כי מאזדה תתקשה לשמור לאורך זמן על נתח שוק זה המבטא ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות לזמן קצר.

בלידר מציינים כי דגמי המאזדה 6, אשר כבשו את השוק בסערה עם נתח שוק של למעלה מ-60%, תורמים משמעותית להיקף המכירות ולרווחיות החברה. ב-12 החודשים האחרונים מכרה דלק רכב כ-5,000 יחידות מדגם זה - כמות השווה להיקף מכירות של יבואן בינוני.

עוד מציין בן זאב כי שער היורו, שהתחזק במהלך הרבעונים האחרונים, מחזק את דלק רכב באופן משמעותי בהשוואה ליבואני הרכב האירופיים. בשנה שעברה, מציין בן זאב, התמודדה דלק רכב עם תחרות עזה מצד יבואני פיז'ו, סיטרואן, רנו ופולקסווגן. התחזקות היורו מייקרת את מחיריהם של הרכבים המיובאים מאירופה, ומקילה על התחרות של דלק רכב שעיקר הכנסותיה נובע ממכירת רכבי המאזדה היפאניות.

נתון נוסף שתומך בשיפור תוצאותיה של דלק רכב הוא שיווק רכבי הפורד קונטקט, שהחל בסוף הרבעון והביא לגידול בכמות המכוניות הנמכרות. להערכת בן זאב, ברבעון השני נמכרו כ-500 רכבים מסוג זה שהגדילו את שורת המכירות, אך תרומתם לשורת הרווח קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully