וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק מנצלת את הדירוג שקיבלה ממעלות: גייסה עוד 93.5 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים

גולן פרידנפלד

5.8.2003 / 11:09

בסך הכל גייסה הקבוצה באיגרות חוב להמרה מסדרה ה' סכום של 398 מיליון שקל; מעלות העניקה דירוג של AA מינוס לאיגרות החוב הללו עד למסגרת של 500 מיליון שקל



קבוצת דלק ממשיכה במסע הגיוסים שלה והיום מדווחת החברה כי גייסה ממשקיעים מוסדיים 93.5 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב להמרה. הגיוס הנוכחי מצטרף לגיוס בהיקף של 304 מיליון שקל שביצעה החברה בהנפקת סדרה ה' עד היום, כך שבסך הכל השלימה הקבוצה גיוס בהיקף של 398 מיליון שקל.



בהנפקה הנוכחית הציעה קבוצת דלק למכור 96.8 מיליון שקל ערך נקוב במחיר של 96.5 אגורות לאיגרת. תנאי איגרות החוב הנוספות יהיו זהים לתנאי איגרות החוב שכבר הונפקו - איגרות צמודות מדד שייפרעו בארבעה תשלומים שווים בין השנים 2006 ו-2009. הריבית שיישאו האיגרות תסתכם בכ-5.5% ובתשואה של 6.9% צמוד למדד. המח"מ (משך חיים ממוצע) של האיגרות הינו 4.5 שנים. המרה מלאה של ההנפקה הנוכחית תביא את מחזיקי האג"ח לאחזקה של 2.2% מהון המניות של הקבוצה.



נראה כי בקבוצת דלק מתכוונים לנצל את הדירוג שניתן על ידי מעלות לאיגרות החוב של הקבוצה. חברת דירוג האשראי מעלות העניקה לפני כחודש דירוג של AA מינוס לאיגרות החוב של דלק וציינה כי הדירוג תקף עד לסכום של 500 מיליון שקל. במעלות סבורים כי יחס כיסוי החוב בקבוצה גבוה במעט מהממוצע, בהתחשב ביחסי הכיסוי הטובים בדלק רכב, יחסי הכיסוי הגבוהים במעט מהממוצע בדלק נדל"ן ובתזרימי המזומנים הגבוהים הצפויים מפרויקט ים תטיס.



גורמים אלו מתקזזים במעט על ידי יכולת כיסוי החוב הממוצעת של חברת הדלק הישראלית ועל ידי יתרות החוב של דלק השקעות ונכסים (בסולו) ושל קבוצת דלק (בסולו), שאינן מגובות בתזרימי מזומנים תפעוליים וישירים. במעלות העריכו כי יחס כיסוי החוב המייצג של הקבוצה על ידי התזרים התפעולי נע בטווח שבין 8 ל-9 וכי הסיכון הפיננסי הכולל של הקבוצה נמוך מהממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully