וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה של הרבוע הכחול - מבריא ב"טבע"

עינב בן יהודה

5.8.2003 / 11:52

רשת הרבוע הכחול תובעת עובד על זיוף אישורי מחלה במשך 3 שנים במהלכן עבד במקביל בחברת טבע; הרשת קיבלה צו לעיקול נכסי עובד החברה לשעבר בסך כ-258.5 אלף שקל

חברת הרבוע הכחול קיבלה צו לעיקול נכסיו של עובד החברה לשעבר בגובה של כ-258.5 אלף שקל. החברה, המיוצגת על ידי עו"ד עופר קצנשטיין ממשרד עוה"ד נחום פינברג ושות', פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להורות לעובד החברה לשעבר כי ישיב לה סכום של כ-258.5 אלף שקל אותו הוציא ממנה במרמה.

הנתבע הועסק בחברה מ-1964 כזבן, סדרן ובתפקידים דומים אחרים, ופוטר ב-2000 על רקע הטרדה מינית. על פי ההסכם הקיבוצי הקיים בחברה, זכאים העובדים ל-30 ימי מחלה בשנה. בנוסף זכאים העובדים לצבור ימי מחלה ללא הגבלה, בניכוי ימי המחלה אותם ניצלו בפועל בתקופת עבודתם.

התובעת טוענת כי מספר ימים לאחר שהוחלט על פיטוריו, החל הנתבע לספק אישורי מחלה. בעקבות כך דחתה התובעת את כניסת מועד פיטוריו. הנתבע, כך נטען, סיפק אישורי מחלה למעשה ממועד פיטוריו ועד סוף אפריל 2003.

במשך כל תקופה זו שילמה לו התובעת את שכרו וכן תנאים סוציאליים. לפני מספר חודשים התעורר חשדה של החברה, ולכן שכרה שירותים של חברת חקירות. חברת החקירות גילתה כי הנתבע מועסק בחברת טבע באמצעות חברות כוח אדם, החל מינואר 2001.

התובעת פנתה לבית הדין, וביקשה לחייב את הנתבע להשיב לה את הסכומים שהועברו אליו מהיום בו החל לעבוד בטבע, כ-258.5 אלף שקל, ופיצויים בסכום של 50 אלף שקל.

התובעת ביקשה לקבל צו לעיקול נכסיו של הנתבע בטענה כי התנהלותו של הנתבע מעוררת את החשש כי יסכל את פסק הדין שיינתן כנגדו על ידי ביצוע פעולות שונות בנכסיו שעשויות לפגוע באפשרות שלה לקבל את הסכומים הנתבעים. התובעת ביקשה לעקל את הכספים הצבורים על שם הנתבע בקופות השונות - קג"מ, קופת התגמולים של עובדי הקואופרציה הצרכנית, וקרן השתלמות. סך כל הכספים הצבורים, לטענת התובעת, על שם הנתבע הוא כ-399 אלף שקל.

בית הדין לעבודה נעתר, כאמור, לבקשת התובעת לצו עיקול. בית הדין קבע כי על סמך הראיות שהוצגו, ולנוכח העובדה כי מעשיו של הנתבע התרחשו לאורך תקופה ארוכה, קיים חשש ממשי להברחת נכסים והכבדה על ביצוע פסק הדין, לכשיינתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully