וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות קלות בהובלת מניות הטכנולוגיה; קרדי סוויס מזנק ב-4%

רן דוידוב

5.8.2003 / 12:16

הבנק השני בגודלו בשווייץ דיווח על רבעון רווחי שני ברציפות ועלה בהרבה על תחזיות הרווח; ענקית הביטוח אגון עולה בכ-4.5% לאחר שמכרה חטיבת בנקאות מסחרית ב-5.4 מיליארד ד'



עליות שערים קלות נרשמות בבורסות אירופה לאחר שקרדי סוויס, אחד הבנקים הגדולים ביבשת, דיווח על תוצאות גבוהות בהרבה מן המצופה, ובעקבות עסקת ענק בין ענקית הביטוח ההולנדית אגון לג'נרל אלקטריק. מניות הטכנולוגיה והנפט רושמות מגמה חיובית. בלונדון עולה מדד FTSE ב-0.2%; בפרנקפורט עולה מדד DAX ב-0.3%; בפאריס עולה מדד CAC ב-0.7%.



נתוני מקרו: מגזר השירותים האירופי צמח בחודש יולי לראשונה השנה. מסקר של 2,000 חברות שערכה סוכנות "רויטרס" עולה שמדד הפעילות במגזר השירותים עלה מ-48.2 ביוני ל-50.2. נתון גבוה מ-50 מעיד על התגברות הפעילות הכלכלית.



קרדי סוויס (סימול CSGZn.VX), הבנק השני בגודלו בשווייץ, מזנק ב-4% לאחר שדיווח על רווח רבעוני שני ברציפות הודות לקיצוץ הוצאות ושיפור בהכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-1.3 מיליארד פרנק שווייצי (960 מיליון דולר), בהשוואה להפסד נקי של 579 מיליון פרנק שווייצי בתקופה המקבילה. תוצאות השורה התחתונה הפתיעו לטובה היות שתחזיות השוק צפו רווח קטן בהרבה לבנק.



גם רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, דיווח היום על עלייה של 10% ברווחיו במחצית הראשונה, סמוך לרף התחזיות העליון של השוק, והעלה את הדיווידנד ב-15%. ואולם, החשש הבלתי מרפה מנטל החובות המסופקים של הבנק מעיק על מנייתו, שמאבדת 2.4%.



אגון (סימול AEGN.AS), חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, תמכור את מרבית נכסי חטיבת הבנקאות המסחרית טרנסאמריקה פיננס לאחת מחטיבת הפיננסים של ג'נרל אלקטריק תמורת 5.4 מיליארד דולר. מחיר המכירה מייצג פרמיה של 300 מיליון דולר על סך הנכסים המנוהלים, ואגון אמרה כי תרשום רווח של כ-250 מיליון דולר כתוצאה מן המכירה. מנייתה מזנקת על רקע הידיעה ב-4.4%.



חברת התעופה האירופית ריינאייר (RIA.I) דיווחה על עלייה של 12% ברווח הרבעוני, הודות להוספת נתיבי טיסה חדשים והורדת מחירי הטיסות בניסיון להגדיל את מספר נוסעיה. עם זאת, הצמיחה ברווחי החברה ממשיכה להאט, ותפוסת מטוסיה ירדה ב-5% במהלך הרבעון. מנייתה עולה ב-0.2% בבורסת דבלין.



הרווח הנקי המתואם של ריינאייר, שהיא חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם על פי שווי שוק, עלה ל-43.8 מיליון יורו (50 מיליון דולר), לעומת 39 מיליון יורו בתקופה המקבילה. המכירות זינקו ב-26% ל-245 מיליון יורו (277 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully