וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בנק ישראל: הבנקים עושים שימוש במידע שהם צוברים על לקוחותיהם כדי להיטיב את ביצועי הקרנות שבניהולם

אמיר טייג

5.8.2003 / 13:11

"נראה כי 'החומות הסיניות' האמורות למדר את תחומי הפעילות השונים של הבנק הן חדירות, כך שבפועל מתרחש מעבר מידע מתחום לתחום", כותבת שרון בליי בסקר בנק ישראל



"נראה כי 'החומות הסיניות' האמורות למדר את תחומי הפעילות השונים של הבנק הן חדירות למדי, כך שבפועל מתרחשת אוסמוזה של מידע מתחום לתחום", כך כותבת שרון בליי בסקר בנק ישראל שפורסם היום.



במסגרת המחקר, המשווה בין ניהול בנקאי ובין ניהול פרטי של קרנות נאמנות, מגיעה בליי למסקנה כי "הבנקים, הודות לתחומי פעילותם השונים ובמיוחד מתן הלוואות, צוברים מידע רב על הפירמות". להערכתה, מידע זה משרת כנראה גם את מנהלי הקרנות הגמישות הבנקאיות ומיטיב את ביצועיהן בכלל ואת הסלקטיוויות של המנהלים בבחירת השקעות בפרט.



באופן כללי, סבורה בליי כי לא ניתן להוכיח כי קרנות הנאמנות המנוהלות על ידי הבנקים משיגות תשואה עודפת על פני אלו המנוהלות על ידי הגופים הפרטיים, אך היא טוענת כי הקרנות הפרטיות טובות מהקרנות הבנקאיות בזיהוי המגמות בשוק וניצולן על מנת להשיג תשואה גבוהה, ומנגד הקרנות הבנקאיות טובות יותר בבחירה סלקטיווית של מניות מוצלחות.



בליי לא מוצאת סימוכין להנחה הרווחת כי הקרנות הפרטיות מצליחות לתזמן טוב יותר את הצטרפותן לשוק המניות מהקרנות הבנקאיות. עם זאת, היא מוצאת כי הקרנות הבנקאיות מתקשות לתזמן כניסה לשוק, בעיקר בשוק עולה, וכן לתזן כניסה לנכסים בהם הסיכון הוא יחסית גבוה. "הסבר אפשרי לממצאים אלו הוא שמרנות יחסית של מנהלים הבנקאיים, שבעטיה הם אינם מיטיבים לנצל מגמות עלייה בשוק ההון כעמיתיהם הפרטיים", כותבת בליי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully