וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 9 חודשים: עלייה של 7.4% בביקוש לעובדי היי-טק

עינב בן יהודה

5.8.2003 / 14:05

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד היה הביקוש נמוך ב-46.7%; ביולי נרשמה עלייה של 21.7% בביקוש לתוכניתנים

בחודש יולי נרשמה עלייה של 7.4% בביקוש לעובדי היי-טק בהשוואה לחודש יוני, כך עולה מסקר הדרושים של MIT. מהנתונים עולה כי עלייה זו נרשמה לאחר 9 חודשים בהם היה הביקוש לעובדי היי-טק במגמת ירידה. סקר דרושים של MIT מקבוצת מנפאואר ישראל מתבסס על מודעות דרושים (מילים ושטח) המתפרסמות בלוחות עיתונים גדולים. מהנתונים עולה כי למרות עלייה זו עדיין נותר הביקוש לעובדי היי טק ביולי 2003 נמוך ב-46.7% בהשוואה ליולי 2002.

עידית פדן מנכ"ל MIT ציינה כי מוקדם עדיין להסיק על סמך הגידול בחודש אחד על שינוי במגמה לכיוון של התאוששות וצמיחה, מה גם שמדובר בתמונה לא אחידה בין קבוצות המקצועות.

בחודש יולי נרשמה עלייה של 21.7% בביקוש לתוכניתנים, והחזירה הביקוש לעובדי קבוצה זו לרמה שנרשמה באפריל-מאי. הביקוש לעובדי היי-טק באמצעות חברות השמה עלה ב-11.1%, והביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים עלה ב-7.4%. במקביל, ירד הביקוש למהנדסי חומרה בחודש יולי ב-36.7% והביקוש למנהלי רשתות ואנשי תמיכה ירד ב-29.5%.

פדן הוסיפה כי התנודות החריפות בביקושים בקבוצות השונות על פני החודשים השונים אינן מאפשרות להסיק עדיין מסקנה ברורה לגבי מגמת הביקושים. "נראה כי ענף המחשבים והתקשורת נמצא על סף שינוי, ולא נותר לנו אלא לקוות שבחודשים הבאים נראה מגמה ברורה יותר של התאוששות", הוסיפה פדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully