וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: יעד התחרות הבא בין הבנקים - הלקוחות הפרטיים

אמיר טייג

5.8.2003 / 15:17

כך כותב יואב להמן בסקירתו השנתית; כיום התחרות העיקרית בין הבנקים המקומיים לבין עצמם מתרכזת בתחום העסקי, בעוד התחרות בתחום הקמעוני מוסיפה להיות נמוכה למדי

מגמה גיוס הלקוחות הפרטיים בה נוקטים הבנקים לאחרונה צפויה להתרחב בעתיד ולהגביר את התחרות המוגבלת בתחום הקמעוני, כך כותב יואב להמן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, בסקירתו השנתית. להמן מציין בסקירתו כי התחרות העיקרית בין הבנקים המקומיים לבין עצמם מתרכזת בתחום העסקי, בעוד התחרות בתחום הקמעוני מוסיפה להיות נמוכה למדי בשל היעדר תחליפים.

הבדלי רמת התחרותיות בין שני סקטורים אלו נותנים ביטוי ברמת הרווחיות של כל סקטור. בעוד הרווחיות בסקטור העסקי היא נמוכה למדי, הרווחיות של הסקטור הקמעוני, המורכב ממשקי הבית, היא גבוה יותר ואחראית לכ-68% מההכנסות התפעוליות של הבנקים והמימוניות.

"על אף העלות התפעולית הגבוהה הכרוכה בפעילות משקי הבית, הרי שבשנים האחרונות בולטת תרומתם הרבה והיציבה לרווחי הקבוצות הבנקאיות. תרומה זו ניכרת בשנת 2002 ביתר שאת, לנוכח ההפסדים שרשמו הבנקים מפעילותם בתחום הלקוחות העסקיים", כך כותבים בבנק ישראל.

"לנוכח ההפסדים הגבוהים שרשמו הבנקים במגזר העסקי, פתחו מספר בנקים בצעדים נמרצים לגיוס לקוחות פרטיים תוך הגדרת יעדים להגדלת חלקם בתחום פעילות זה. תרומתם הגבוהה של משקי הבית לרווחיות הקבוצות הבנקאיות מושפעת אף מהסיכון הנמוך יחסית הכרוך בפעילות זו, שהתבטא במשקלו המצומצם של מגזר זה בהפרשות לחובות מסופקים לעומת משקלו הגבוה של המגזר העסקי", כך כותבים בבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully