וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה בשוק הסולידי עקב היחלשות הדולר ודברי גיל בפמן כי "עושה רושם שהמשק כבר עבר את נקודת השפל"

אילן מוסנאים

5.8.2003 / 15:28

בשחרים נרשמות עליות של כ-0.2% והתשואה בטווחים הארוכים עולה ל-8.68%; ירידות קלות בצמודים הארוכים מקפיצות התשואות לרמה של 4.8%-4.9%; הדולר נחלש ל-4.456 ש'



השוק הסולידי מתנהל היום באווירה רגועה יחסית אחרי מספר ימים בהם שלטה המגמה השלילית במסחר באיגרות החוב, כאשר באפיק השקלי נרשמות עליות שערים מתונות ובצמודי המדד נרשמת מגמה מעורבת.



באיגרות החוב השקליות מסוג שחר נרשמות כעת עליות שערים מתונות של כ-0.2% בממוצע. השחר מסדרה 2681, שנפדה במאי 2012, רושם כעת עלייה של כ-0.3% והתשואה עליו יורדת לרמה של 8.68%. בשחר מסדרה 2680, לפידיון בעוד כ-8 שנים, נרשמות כעת עליות של כ-0.2% והתשואה יורדת לרמה של כ-8.67%. בצמודי המדד מסוג גליל נרשמת מגמה מעורבת תוך מחזורים נמוכים כאשר התשואות בצמודים הארוכים נעות סביב רמה של כ-4.8% - 4.9%.



פעילים בשוק מציינים כי הרגיעה נרשמת, אחרי ההנפקה שביצע האוצר אתמול בצהריים ולנוכח היחלשות הדולר היום לרמה של כ-4.456 שקלים. גם דברי הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן לעיתון "הארץ" כי הוא "אינו מופתע מהאווירה השלילית שהשתררה בשבועות האחרונים בשוק, אולם עושה רושם שהמשק כבר עבר את נקודת השפל", תורמים לרגיעה בשוק הסולידי.



בכלל אומרים הפעילים, נראה כי השוק נמצא היום בעמדת המתנה ומחכה להתפתחויות במספר מישורים. בין היתר מחכים המשקיעים לראות אם מהלך עליית התשואות בחו"ל מיצה את עצמו, או שהוא צפוי להימשך. בנוסף המשקיעים מחכים לראות מה יעלה בגורל ההודנא וכן להתקדמות בעניינים כלכליים כמו מהלכי ההפרטה, התוכנית הכלכלית וכן תקציב 2004 שצפוי לתפוס כותרות בחודשים הקרובים.



בפמן סבור כי "בעוד כמה חודשים, כשתקופת האי וודאות תסתיים, הדולר ישוב להיחלש לעומת השקל, ובשווקים תתחדש המגמה החיובית של מארס-יולי". עם זאת הוא מעריך כי על השווקים יעברו רגעים מתוחים עד דצמבר 2003 עקב הערפל בתמונה המדינית, בשילוב עם דיוני תקציב 2004 וסימן השאלה הגדול סביב יכולתה של הממשלה להמשיך לקצץ בתקציב . הוא מעריך כי אם האירועים יתנהלו כמצופה, הדולר ייסחר בסוף השנה סביב רמות של 4.4 שקלים והתשואות בשחרים הארוכים יעברו לטריטוריה חדשה לגמרי של 6.5%-7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully