וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את השינויים בתעריפי בזק

ערן גבאי

5.8.2003 / 15:51

קבעה לחברה מקדם התייעלות של 2.5% במקום 3.5%, תוך העלאת דמי השימוש הקבועים בכ-12.8% במקום 15% כפי שדרשה ועדת גרונאו

ועדת הכספים אישרה היום את השינויים בתעריפי חברת בזק וקבעה לחברה מקדם התייעלות של 2.5% במקום 3%, תוך העלאת דמי השימוש הקבועים בכ-12.8% במקום 15% שדרשה ועדת גרונאו, ו-13.5% כפי שנקבע בדיונים האחרונים.

לטענת גורמים בבזק החברה תרוויח מהשינוי כ-70 מיליון שקל בהשוואה לפגיעה המשוערת בה בהתאם להמלצות המקוריות של ועדת גרונאו. גורמים ממשלתיים טוענים כי בזק הרוויחה מהשינוי כ-100 מיליון שקל.

אישור ועדת הכספים ניתן היום בתום דיון שלישי בוועדה בהמלצות ועדת גרונאו, שדרשו להפחית את תעריפי בזק בכ-5.55% בממוצע. ההצבעות לאישור התעריפים נדחתה פעמיים בשל מחלוקת בין חברי הוועדה בעניין גובה מקדם ההתייעלות שיושת על בזק כחלק ממסגרת התעריפים החדשה. ועדת גרונאו המליצה להפחית את המחירים הממוצעים שגובה החברה ("מקדם ההתייעלות") ב-3.5% בשנה, מתוקן לשחיקה האינפלציונית, החל מהשנה השנייה למסגרת התעריפים החדשה.

עם זאת, מאבקי ועד העובדים של בזק שיכנעו את ראש הממשלה ואת שר האוצר לאמץ את דו"ח גרונאו, תוך הקטנת מקדם התייעלות ל-3%. כעת, כאמור, נקבע לחברה מקדם התייעלות של 2.5% שמשמעו עשוי להיות הפחתה נוספת של 0.5% בשנה השנייה לדו"ח אם הכנסות בזק יפחתו ביותר מ-3% בתקופה זו - הקטנת הפגיעה בבזק בעשרות מיליוני שקלים בודדים נוספים. זאת מאחר שראש הממשלה ושר האוצר, כשאישרו את דו"ח גרונאו, הוסיפו בו תיקון נוסף על הפחתת המקדם ב-0.5% גם הקטנת טווח ההתייעלות של בזק לטווח פגיעה בהכנסות של 1%-3% במקום 0%-4%.

ועדת גרונאו הקדימה את עבודתה בכשנתיים ביחס למועד המקורי בו היו אמור להתפרסם דו"ח הוועדה. המלצות ועדת גרונאו ניתנו עד ה-31 במארס 2007, עם אופציה להארכתם בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully