וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התרופות מרק תחלק את מניות חטיבת מדקו כדיווידנד לבעלי המניות שלה תוך שבועיים

דפנה מאור

5.8.2003 / 15:59

הנפקה של מניות מדקו לציבור בשנה שעברה בוטלה בשל חקירה המתנהלת נגדה; מדקו תשלם למרק דיווידנד של 2 מיליארד דולר במזומן



מרק הודיעה כי בכוונתה לבצע ספין אוף של חטיבת מדקו הלת סולושנס, המספקת שירותי ביטוח תרופות ל-62 מיליון לקוחות. מרק ניסתה להנפיק את מניות מדקו בשנה שעברה, אולם ההנפקה כשלה ולא יצאה לפועל בעקבות תביעה נגד מדקו.



מרק תחלק ב-19 באוגוסט 0.1206 מניות של מדקו כנגד כל מניה שלה שנמצאת בידי משקיעיה החל ב-12 באוגוסט. כנגד הפרדת מדקו, תידרש החטיבה לשלם למרק דיווידנד של 2 מיליארד דולר במזומן.



מרק ניסתה להנפיק 20% ממניות מדקו בשנה שעברה, וביטלה את ההנפקה בנימוק של תנאי שוק גרועים. על רקע המהלך הכושל התקיימה חקירה שניהלו הרשויות הפדרליות בחשד כי מרק ניצלה את כוחה של חטיבתה שלה כדי להגדיל נתח שוק. בדצמבר 2002 יישבו מרק ומדקו תביעה, שטענה כי גבו סכומים מופרזים מהלקוחות על ידי גביית החזרים שהיו מיועדים ללקוחותיהן, שעברו ישר לכיסן. באותה עת שילמו השתיים 42 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה. החקירה הפדרלית עדיין תלויה ועומדת נגד מדקו.



מדקו עוסקת בניהול מכירות התרופות לבתי מרקחת, ובניהול זכויות מבוטחים לתרופות. לפי הסכמיה של מדקו עם חברות הביטוח, היא אמורה להשיג מחברות התרופות את המחירים הטובים ביותר עבור המבוטחים - אולם לקוחות שלה תבעו אותה בטענה כי שילמו מחירים גבוהים מהדרוש מכיוון שמדקו קידמה את תרופותיה של מרק, שהיו יקרות יותר משל המתחרות.



חטיבת מדקו, שנרכשה על ידי מרק בשנת 1993, רשמה בשנת 2002 מכירות בהיקף של 33 מיליארד דולר. ברבעון השני רשמה רווח נקי של 105.2 מיליון דולר, צמיחה של פחות מאחוז לעומת התקופה המקבילה. הכנסות החטיבה צמחו ל-8.4 מיליארד דולר, לעומת 8.36 מיליארד דולר.



מרק עצמה רשמה צמיחה של 6.6% ברווח הנקי, בזכות חולשת בדולר, ששיחקה לטובתה, והאצה במכירות התרופה לטיפול באוסטיאופורוזיס פוסמקס (Fosamax). הרווח הנקי עלה ל-1.87 מיליארד דולר, 83 סנט למניה, לעומת 1.75 מיליארד דולר, 77 סנט למניה, ברבעון השני של 2002. אנליסטים צפו 84 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-4% ל-13.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully