וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר החליטו למכור לממשלה את חלקם בבתי זיקוק תמורת כ-570 מיליון שקל

אילן מוסנאים

5.8.2003 / 11:57

לא יממשו האופציה להשתתף במהלך הפיצול של בז"ן; יוסי רוזן: "ההחלטה בשל הסחבת של המדינה. אין בכוונתנו לצאת מהסכם הפיצול של בז"ן"; ההחלטה תיכנס לתוקף תוך 60 יום



לחברה לישראל , שבשליטת האחים עופר, נמאס כפי הנראה מהסחבת סביב הפרטת בתי הזיקוק והבוקר הודיעה כי החליטה שלא לממש את האופציה שניתנה לה להשתתף במהלך הפיצול של בז"ן לשני בתי זיקוק נפרדים ולמכור לממשלה את מניותיה (26%) בחברה.



הפיצול של בז"ן הינו חלק מתהליך ההפרטה של החברה, ובסיומו יהיו שני בתי זיקוק נפרדים - באשדוד ובחיפה. החברה לישראל תמכור את אחזקותיה בחברה לממשלה או למי שהממשלה תורה לה תוך 30 יום. הממשלה רשאית להחליט על דחיית העסקה לתקופה נוספת שלא תעלה על שנתיים מה-6 ביוני 2003. המכירה תתבצע לפי החלק היחסי של בז"ן (26%) מהערכת השווי הכוללת הסופית והמחייבת, שהינה הממוצע של הערכות השווי שבוצעו לחברה בעבר. מימוש האופציה יהפוך לעובדה מוגמרת תוך 60 יום, ובתקופה זו תוכל החברה לישראל לשנות את ההחלטה שלה.



השווי של בתי הזיקוק לצורך הסדר הבעלות לקראת הפרטתה, כפי שפורסם באמצע חודש יוני, הוא 2.19 מיליארד שקל. השווי נגזר מהממוצע בין הערכות השווי שקיבלו החברה לישראל והממשלה מרן קרול - 2.14 מיליארד שקל - לבין הערכת השווי של יצחק סוארי, שהגיעה ל-2.23 מיליארד שקל. המשמעות היא כי אם ההחלטה לא תשונה החברה לישראל תקבל עבור חלקה בחברה סכום של כ-570 מיליון שקל.



בתחילת השבוע פורסם כי משרד התשתיות, משרד האוצר והחברה לישראל קרובים להסכם על פיצול והפרטה של בתי הזיקוק. על פי הידיעה שפורסמה בעיתון "הארץ", היתה אמורה החברה לישראל להעביר למדינה את אחזקותיה בבתי הזיקוק באשדוד ולקבל בתמורה מניות נוספות של בתי הזיקוק בחיפה.



אתמול היה היום האחרון בו יכלה החברה לישראל לממש את האופציה למכור את חלקה בבז"ן למדינה או להצטרף למהלך הפיצול. מנכ"ל החברה לישראל, יוסי רוזן, אומר היום כי: "אין בכוונת החברה לישראל להסתלק מהסכם הפיצול של בז"ן". עם זאת, לדבריו, לנוכח הסחבת במגעים עם המדינה בנוגע לתנאי ההסכם לגבי הפיצול, החברה ביצעה את המהלך הנוכחי כדי שלא לאבד את האופציה שהייתה ברשותה.



הוא מציין כי החברה לישראל תהיה מוכנה לנהל עם הממשלה מו"מ שבמסגרתו תשקול את דחיית עסקת המכר ואת ההשתתפות במהלך הפיצול של בתי הזיקוק. אם הצדדים יגיעו להבנות בפרק הזמן הקצוב (60 יום כאמור), או שהממשלה תסכים להאריך את האופציה של החברה לישראל, החברה תבטל את ההחלטה הנוכחית.



הכוונה של הממשלה היא לפצל את בתי הזיקוק לשתי חברות נפרדות ואחר כך למכור את השליטה בבית הזיקוק באשדוד למשקיע אסטרטגי, כפי הנראה אחת מחברות הדלק המקומיות, ולהנפיק בבורסה את חברת בתי הזיקוק חיפה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully