וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון קיבל ערעורה של איזבל בלס: הורה לבחון שינוי תנאי הערבות שתעמיד לצורך יציאתה מהארץ

אמיר הלמר

5.8.2003 / 16:22

בית המשפט המחוזי קבע לאחרונה כי על בלס להפקיד 2 מיליון שקל להבטחת שובה מביקור משפחתי בלונדון; בלס טענה כי אין ביכולתה להעמיד סכום זה



שופט ביהמ"ש העליון אליעזר ריבלין קיבל היום את ערעורה של איזבל בלס, אשתו של דוד בלס, בנוגע לתנאי הערובה שהטילה עליה שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב דניה קרת-מאיר במסגרת בקשתה של בלס לצאת מהארץ לתקופה של 10 ימים לבקר את אימה בלונדון.



בני הזוג בלס הוכרזו לפני כשנה כפושטי רגל בגין חובות המסתכמים בלמעלה מ-40 מיליון שקל. במסגרת הלכי פשיטת הרגל מונה לשניים נאמן על נכסיהם, והוצאו כנגדם צווי עיכוב יציאה מהארץ. לאחרונה הגישה איזבל בקשה להתיר לה לצאת מהארץ לצורך ביקור אצל אמה המתגוררת בלונדון.



ביהמ"ש המחוזי הסכים לבקשה אך התנה את מתן ההיתר בהפקדת ערובה מצדה של בלס שיבטיח את שובה. הערובה אתה קבע ביהמ"ש היתה ערבות בנקאית או ערבות במזומן בסך 2 מיליון שקל. ביהמ"ש קבע כי הערבות נדרשת משום שבלס אינה משתפת פעולה עם הנאמן, וכי כבר אושרו כנגדה תביעות חוב בהיקף של למעלה מ-2.7 מיליון שקל והיא נמנעת מלשלם באופן מסודר את התשלומים שהושתו עליה.



על החלטה זו עירערה בלס לביהמ"ש העליון באמצעות עו"ד רם דקל. בלס טענה כי אין באפשרותה להעמיד סכום הערבות הנדרש, וכי אין מקום לקבוע תנאי ערובה כה מחמירים שכן אין בכוונתה להימלט מישראל.



ביהמ"ש העליון, כאמור, קיבל את ערעורה של בלס, תוך שהוא קובע כי בנסיבות העניין תנאי הערובה שהטיל ביהמ"ש המחוזי הינם בלתי סבירים. הותרת תנאי הערובה על כנם, אומר ריבלין, תסכל הלכה למעשה את בקשתה של בלס לבקר את אמה ותוצאה שכזו יש למנוע ככל הניתן.



ריבלין קובע כי על ביהמ"ש המחוזי לנסות ולבחון דרכים חלופיות שיאפשרו מחד גיסא להיענות לבקשה של בלס לצאת את הארץ, וזאת מבלי להעצים יתר על המידה את החשש לפגיעה בהלכי פשיטת הרגל שלה, מאידך גיסא.



ריבלין מציע כי תועמד לטובתה ערבות מצד שלישי של בעל נכסים ממשיים תוך הקטנת הערבות אותה היא נדרשת להעמיד בעצמה. לפיכך, מחזיר ריבלין את העניין לביהמ"ש המחוזי שיבחן חלופות אפשריות לתנאי ערובה שיאפשרו את יציאתה מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully