וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים, לאומי והבינלאומי הגישו בקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברת עצמון מרצפות ושיש

אסף ברגרפרוינד

5.8.2003 / 16:54

חבות החברה לשלושת הבנקים מסתכמת ב-25.6 מיליון שקל; לטענת הבנקים, לחברה אין כל פעילות עסקית ואין היא פורעת את חובותיה



הבנקים הפועלים, לאומי והבינלאומי הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברת עצמון מרצפות ושיש. חבות החברה לשלושת הבנקים מסתכמת ב-25.6 מיליון שקל, כאשר החוב להפועלים עומד על כ-12.1 מיליון שקל, ללאומי 11.2 מיליון שקל ולבינלאומי כ-1.8 מיליון שקל. לטענת שלושת הבנקים, לחברה אין כל פעילות עסקית ואין היא פורעת את חובותיה.



מהבקשה עולה כי חברת עצמון, אשר עסקה בשיווק של מרצפות וביבוא של שיש טבעי, הקימה במהלך 1999 ביחד עם קבוצת זהבי שותפות בשם זהבי עצמון. החל מהקמת השותפות, כך נטען, החברה אינה מנהלת פעילות עסקית עצמאית, ופעילותה מתמצית באחזקה ב-40% מן השותפות ובנכסי מקרקעין אשר שועבדו על ידי החברה לבנקים לשם הבטחת החזר החובות.



בנוסף נטען כי פעילות השותפות מתבצעת על המקרקעין המשועבדים. מהבקשה עולה בנוסף, כי במהלך נובמבר 2002 פורקה השותפות כך שעצמון שוחררה מכל ההתחייבויות הכספיות שלה במסגרת השותפות והיתה אמורה להעביר את חלקה בשותפות ללא תמורה לקבוצת זהבי. בנוסף, קבוצת זהבי התחייבה לשלם לעצמון דמי שכירות ותשלום חובות שונים בגין המקרקעין הנ"ל, אשר חלקם מוחזק על ידי השותפות.



לטענת הבנקים, נוצר מצב שבו השותפות משתמשת במקרקעין של עצמון המשועבדים להם, ואינה טורחת לשלם את התמורה המגיעה לעצמון משימוש זה. עצמון מצידה אינה נוקטת פעולות ממשיות לשם גביית תשלום, ובמקביל אינה פורעת את חובותיה כלפיהם. לטענת הבנקים, מדובר במצב בלתי אפשרי שכן זכויותיהם במקרקעין נפגעות ועל כן נדרש מינוי של כונס נכסים זמני מטעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully