וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 עובדי טקסטולוג'י תובעים מחיים אסא 1.3 מיליון שקל

אמיר הלמר

5.8.2003 / 17:11

התובעים טוענים כי התפטרו עקב מצבה הקשה של החברה וכי אסא עשה בחברה כבשלו ומימן על חשבונה רכבים ושכר דירה לבני משפחתו



19 עובדים בחברת טקסטולוג'י פנו היום לביה"ד לעבודה בתל אביב בתביעה כנגד החברה, כנגד החברה האם אסא אור מערכות וכנגד הבעלים של אסא אור ומנכ"ל טקסטולוגי', איש העסקים והיועץ האסטרטגי חיים אסא ששימש בין השאר כיועץ לשעבר של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.



בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד מאיר דהאן נטען כי העובדים, בהם עובדי מחקר בכירים, עבדו בחברה עד לאחרונה - עת נקלעה החברה לקשיים כלכליים והפסיקה לשלם את משכורותיהם ואף לא שילמה להם את פיצויי הפיטורים וכספים נוספים להם הם זכאים. סכום התביעה הכולל עומד על 1.3 מיליון שקל.



טקסטולוג'י הוקמה בשנת 2000 ע"י חיים אסא ועסקה בפיתוח מערכות שליפת מידע וניתוח של טקטסים לפי דרישות המשתמש. מערכת שליפת המידע של החברה מסוגלת לאתר את המידע הרלוונטי המבוקש ע"י הקוח מתוך טקסטים רבים על פי קטגוריות שהוגדרו מראש.



לאחר הקמתה של טקסטולוג'י השקיעה בה חברת אלביט סכום כולל של 8 מיליון דולר כאשר תמורת ההשקעה מחזיקה היום חברת אלרון בכ-40% מהחברה האם אסא אור שבבעלותה נמצאת טקסטולוג'י.



במאמר שפורסם אתמול ב"הארץ" נכתב כי טקסטולוג'י זכתה במכרז בינלאומי של הנציבות האירופית לבניית מערכות לשליפת מידע עבור סוכנות הידיעות הספרדית ESE וסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA. היקף הפרויקט עומד על 1.5 מיליון יורו כאשר מתוכם ישולמו לטקסטולוג'י 650 אלף דולר לטקסטולוג'י כמענק על זכייתה במכרז ובנוסף צופה החברה הכנסות מהפרויקט בסך 200 אלף דולר.



בכתב התביעה נטען כי אסא חב גם באופן אישי לעובדים וזאת לאור נסיבות ניהול החברה. לטענת העובדים עשה אסא בחברה ובחברת אסא אור כבתוך שלו, לא הפריד בין כספים של החברות לבין כספיו האישיים וניהל את עסקי החברה שלא לטובתה ותוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר באשר ליכולת החברות לפרוע חובותיהן לעובדים.



כדוגמאות לפעולות שביצע אסא בחברות טוענים העובדים כי הוא מימן מכספי החברה תשלומי שכר דירה הן לזוגותו הנוכחית, הן לבת זוגתו הקודמת והן לפרודתו - כאשר שלושתן אינן עובדות בחברה. עוד נטען כי אסא העמיד מכספי החברה רכב מסוג גולף לזוגותו הנוכחית ורכב מסוג סאאב לזוגתו לשעבר.



בנוסף, נטען בתביעה כי אסא משלם משכורת מכספי החברה ל"גברת פלונית", שילדה לו ילד מחוץ לנישואין ומעמיד גם לרשותה רכב של החברה מבלי שהיא עובדת בחברה.



עוד נטען כי אסא משלם משכורות ומעמיד רכבי חברה גם לשתי בנותיו וזאת כאשר אחת כלל אינה עובדת בחברה והשנייה החלה לאחרונה לעבוד בחברה כסייעת אישית שלו.



בנוסף נטען כי אסא מימן מהכספים נסיעות פרטיות שלו ושל קרוביו לחו"ל וכן משלם מקופת החברה שכר עבודה למנקה ש"מרבית עבודתה מתמקדת בניקיון הבתים של חיים אסא וזוגתו הנוכחית ולא במשרדים של החברות".



בנוסף, מציינים העובדים כי אסא הבטיח להם כי ידאג באופן אישי לפירעון החובות של החברות כלפיהם ולפיכך הם המשיכו בעבודתם בחברות מבלי לקבל משכורות. כמו כן נטען כי אסא מסר צ'קים פרטיים לתשלום עבור חובות החברות וכי הוא נהג להגיע למשרדי החברה כשהוא מביא עמו מזומנים אותם חילק לעובדי החברות כתשלום משכורות. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully