וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב זינק ל-65.1 נקודות ביולי - העלייה החדה אי פעם

יהודה שויצר

5.8.2003 / 17:38

העלייה הנוכחית, החדה מאי פעם, היתה גבוהה מהתחזיות לקריאה של 58 נקודות בלבד; כל קריאה הגבוהה מ-50 מעידה על צמיחה



מגזר השירותים בארה"ב, המהווה יותר משני שלישים מהכלכלה האמריקאית, המשיך להתאושש גם בחודש יולי, כך עולה מנתוני מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני בארה"ב (ISM). מדד מנהלי הרכש למגזר רשם קריאה של 65.1 נקודות, לעומת קריאה של 60.6 נקודות בחודש יוני.



העלייה הנוכחית, החדה מאי פעם, היתה גבוהה מהתחזיות לקריאה של 58 נקודות בלבד. ראוי לציין כי כל קריאה של מעל ל-50 מעידה על צמיחה.



לדברי המכון לניהול האספקה (ISM), אשר מפרסם את המדד, נבע השיפור בפעילות מגזרי התיירות והקמעונאות.



מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים מבוסס על סקר שנערך בקרב 370 מנהלי רכש מ-62 ענפי שירותים שונים - לרבות משרדי עו"ד, רו"ח, מסעדות, מלונות, חנויות ועוד.



בשבוע שעבר דווח כי מגזר הייצור האמריקאי רשם בחודש יולי צמיחה חיובית, לראשונה מזה חמישה חודשים, על רקע גידול מבורך במספר ההזמנות החדשות שנרשמו בבתי החרושת, המכרות וחברות השירותים הציבוריים. מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני עלה ביולי לרמה של 51.8, לעומת 49.8 ביוני ו-49.4 בחודש מאי.



מכון מנהלי הרכש דיווח כי מדד ההזמנות החדשות, המשמש כאינדיקטור לפעילות העתידית, זינק לרמה של 56.6 - חודש שלישי ברציפות - מ-52.2 ביוני ו-51.9 במאי. מדד הייצור עלה לרמה של 53.3 מ-52.9 ביוני. המגזר היצרני, שפעילותו מכסה כשישית מהפעילות הכלכלית בארה"ב, רשם התכווצות רצופה במשך 18 חודשים עד להתאוששות שנרשמה בפברואר 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully