וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 43% במספר הודעות הפיטורים בחברות בארה"ב בחודש יולי

יהודה שויצר

5.8.2003 / 18:14

לפי נתוני חברת ההשמה צ'לנג'ר, גריי אנד קריסמס ניתנו ביולי 85,117 הודעות פיטורים; בשבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 12% במספר הודעות הפיטורים



גידול חד במספר הודעות הפיטורים בחברות בארה"ב בחודש יולי. לפי נתוני חברת ההשמה צ'לנג'ר, גריי אנד קריסמס, בחודש יולי נרשם גידול של 43% במספר הודעות הפיטורים ל-85,117. הנתון הנוכחי מפתיע במיוחד נוכח הנתונים שפורסמו ביוני, מהם עלה כי מספר ההודעות בחודש זה ירדו לשפל של 31 חודש ועמדו על כ-60 אלף.



בשבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 12% במספר הודעות הפיטורים ל-715 אלף, לעומת 816 אלף בתקופה המקבילה ב-2002.



מניתוח הנתונים עולה כי בענף מוצרי הצריכה נמסרו כ-15.5 אלף הודעות פיטורים, בענף התחבורה כ-10 אלף ובקרב עובדי המדינה והרשויות נמסרו גם כן כ-10 אלף הודעות.



בשבוע שעבר דווח על צמצום נוסף בחודש יולי במספר מקומות העבודה בארה"ב. מדיווח של משרד העבודה עלה כי הכלכלה האמריקאית איבדה 44 אלף מקומות עבודה בחודש יולי, וזאת לאחר שביוני אבדו 72 אלף ממקומות עבודה. זהו החודש השישי ברציפות בו הכלכלה האמריקאית מאבדת מקומות עבודה. מחודש פברואר השילה הכלכלה האמריקאית 486 אלף מקומות עבודה. צמצום מקומות העבודה בארה"ב נובע מהעברת פעילות יצרנית, הולכת וגוברת, למדינות בעלות עלות ייצור נמוכה - כגון סין והודו.



הצמצום במספר מקומות העבודה הוביל לירידה בשיעור האבטלה בארה"ב בחודש יולי. שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם ירד ל-6.2%, משיעור אבטלה של 6.4% שנרשם בחודש הקודם. נכון לחודש יולי יש כתשעה מיליון אמריקאים מחוסרי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully