וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט מחריפות: GE גוררת את מדד דאו ג'ונס מטה

יהודה שויצר

5.8.2003 / 23:06

אמריקן איירליינס מככבת עם עלייה של 7%; סיסקו יורדת ב-1.1% טרם פרסום תוצאותיה הרבעוניות; מרק עולה לאחר שהודיעה על פיצול חטיבת מדקו



ירידות שערים במניות השבבים מוליכות את שוק הטכנולוגיה בוול סטריט מטה. במדד דאו ג'ונס נרשמות ירידות של כחצי אחוז, למרות דו"ח טוב מהצפוי של ג'ילט והנפקת דיווידנד מניות של חטיבה של מרק. מדד המוליכים למחצה מאבד 1.3%.



מגזר השירותים בארה"ב, המהווה יותר משני שלישים מהכלכלה האמריקאית, המשיך להתאושש גם בחודש יולי, כך עולה מנתוני מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני בארה"ב (ISM). מדד מנהלי הרכש למגזר רשם קריאה של 65.1 נקודות, לעומת קריאה של 60.6 נקודות בחודש יוני. העלייה הנוכחית, החדה מאי פעם, היתה גבוהה מהתחזיות לקריאה של 58 נקודות בלבד. ראוי לציין כי כל קריאה של מעל ל-50 מעידה על צמיחה.



אמריקן איירליינס מככבת עם עלייה של 7%, לאחר שהודיעה כי תבטל הנפקת אג"ח להמרה ב-250 מיליון דולר. לדברי חברת התעופה, אין היא זקוקה לכסף. אתמול נפלה מניית החברה ביותר מ-10%.



סיסקו סיסטמס , יצרנית ציוד האינטרנט הגדולה בעולם, יורדת ב-1.1% לקראת פרסום הדו"חות לאחר המסחר. סיסקו צפויה לרשום רבעון נוסף של צמיחה ברווח, אולם מכירותיה ברבעון צפויות להיות נמוכות מברבעון המקביל.



מרק הודיעה כי בכוונתה לבצע ספין אוף של חטיבת מדקו הלת סולושנס, המספקת שירותי ביטוח תרופות ל-62 מיליון לקוחות. מרק ניסתה להנפיק את מניות מדקו בשנה שעברה, אולם ההנפקה כשלה ולא יצאה לפועל בעקבות תביעה נגד מדקו. בעקבות הודעתה עולה מניית מרק ב-0.7% בלבד.



מרק תחלק ב-19 באוגוסט 0.1206 מניות של מדקו כנגד כל מניה שלה שנמצאת בידי משקיעיה החל ב-12 באוגוסט. כנגד הפרדת מדקו, תידרש החטיבה לשלם למרק דיווידנד של 2 מיליארד דולר במזומן.
וול סטריט.



ג'ילט (סימול G), יצרנית סכיני הגילוח הגדולה בעולם, עולה ב-1% לאחר שדיווחה על עלייה של 15% ברווח הרבעוני הודות לחולשת הדולר האמריקאי ומכירות נמרצות של סכיני גילוח, ומברשות שיניים. החברה רשמה ברבעון השני רווח של 338 מיליון דולר, או 33 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 293 מיליון דולר, או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה.



אגון, חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, תמכור את מרבית נכסי חטיבת הבנקאות המסחרית טרנסאמריקה פיננס לחטיבת הפיננסים של ג'נרל אלקטריק תמורת 5.4 מיליארד דולר. GE יורדת ב-1.3%.



מטלייף (סימול MET), חברת ביטוחי החיים הגדולה בארה"ב, עולה ב-4.3% לאחר שדיווחה אמש על זינוק של 58% ברווח ברבעון השני. מטלייף רשמה רווח של 611 מיליון דולר, ורשמה רווח תפעולי למניה של 89 סנט, לעומת תחזית לרווח של 70 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully