וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורלדקום/MCI משיבה מלחמה נגד AT&T: טוענת כי ההאשמות שהונתה חברות טלפון אחרות הן כוזבות ונועדו לשבש את הליכי התארגנותה

סוכנויות הידיעות

5.8.2003 / 19:41

AT&T הכחישה כי ההאשמות שהעלתה נגד החברה פושטת הרגל נועדו להעניק לה יתרון תחרותי על פניה



MCI, לשעבר וורלדקום, יצאה במתקפת נגד מול מתחרותיה, כאשר טענה כי איי.טי&טי הטיחה בה האשמות שווא בניסיון לשבש את הליכי ההתארגנות של החברה שפשטה את הרגל.



בחודש שעבר קיבלה MCI צו זימון למסירת מסמכים, במסגרת חקירה חדשה של הרשויות בארה"ב נגד החברה בחשד כי הונתה חברות טלפון אחרות בהיקף של מאות מיליוני דולרים במשך קרוב לעשור. צו הזימון ניתן בעקבות טענות של חברת AT&T כי MCI "הסוותה" שיחות חוץ כשיחות מקומיות כדי להימנע מתשלום דמי גישה לחברות טלפוניה מקומיות בארה"ב.



בהודעה שפירסמה אתמול MCI טענה החברה כי "ההאשמות הסנסציוניות של AT&T הן חסרות בסיס ראייתי או חוקי".



AT&T האשימה את MCI כי "נהגה בפזיזות ביחס לאינטרס הלאומי של ארה"ב" כאשר ניתבה מחדש שיחות מקומיות דרך קנדה, כדי להימנע מתשלום דמי גישה.



בתגובה טענה MCI, חברת שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב, כי "התגייסות AT&T להגנת האינטרס הלאומי היא ניסיון שקוף לקדם את האינטרס התאגידי שלה עצמה בכך שתביא לסגירת אחת ממתחרותיה על ידי פרסום שקרים בזדון". MCI הוסיפה עוד כי תהליך הניתוב מחדש של שיחות הוא חוקי לחלוטין.



עם זאת מואשמת MCI גם כי "הלבינה" שיחות באמצעות חברות טלפון קטנות בארה"ב. חברות שיחות החוץ נדרשות לשלם דמי "התחלה" ו"סיום" לחברות הטלפוניה המקומיות הפועלות בקצה של כל שיחה. עלות זו היא כ-2-3 סנט לדקה עבור שיחה בין מדינות שונות בארה"ב. לפי החשד, MCI "הלבינה" את השיחות כדי להימנע מתשלום דמי גישה.



AT&T הכחישה את הטענות כי ההאשמות שהעלתה נועדו להעניק לה יתרון תחרותי על פני MCI.



MCI הגישה בקשה לפשיטת רגל ביולי 2002 לאחר שדיווחה על הונאה חשבונאית עצומה, שתפחה במרוצת הזמן עד ל-11 מיליארד דולר. פשיטת הרגל של החברה מחקה לחלוטין את שווי מניותיה, שהגיע בשלב מסוים ל-180 מיליארד דולר.



הסכם בין החברה לבעלי המניות שלה, שאושר על ידי בית משפט פדרלי, מאפשר ל-MCI לפתוח דף חדש כמעט, ולצאת לתחרות הקשה בשוק התקשורת נטולת חובות כמעט, לעומת המתחרות העמוסות עדיין בחובות. תוצאה זו, של מה שהיתה ההונאה החשבונאית הגדולה בעולם, עוררה ביקורת רבה בקרב הציבור ומתחרותיה של MCI.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully