וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות: הדולר שב ונחלש בעקבות המשך ההרעה בשוק העבודה האמריקאי

יהודה שויצר

5.8.2003 / 20:57

נחלש לשער של 1.134 דולר ליורו; החולשה - למרות נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, שהיו טובים מהצפוי



לאחר שהתחזק עם פרסום נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, שב הדולר האמריקאי ואיבד גובה ביחס למטבעות המובילים. הדולר, שהתחזק עם פרסום הנתונים ל-1.13 דולר ליורו, שב ונחלש לשער של 1.134 דולר ליורו נוכח החולשה בשוקי ההון והמשך ההרעה בשוק העבודה האמריקאי. שער הדולר הנוכחי נמוך בכ-0.15% ביחס לשערו אמש.



מוקדם יותר היום דווח כי מגזר השירותים בארה"ב, המהווה יותר משני שלישים מהכלכלה האמריקאית, המשיך להתאושש גם בחודש יולי - כך עולה מנתוני מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני בארה"ב (ISM). מדד מנהלי הרכש למגזר רשם קריאה של 65.1 נקודות, לעומת קריאה של 60.6 נקודות בחודש יוני.



העלייה הנוכחית, החדה מאי פעם, היתה גבוהה מהתחזיות לקריאה של 58 נקודות בלבד. ראוי לציין כי כל קריאה של מעל ל-50 מעידה על צמיחה. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים מבוסס על סקר שנערך בקרב 370 מנהלי רכש מ-62 ענפי שירותים שונים - לרבות משרדי עו"ד, רו"ח, מסעדות, מלונות, חנויות ועוד.



סוחרי מט"ח אמרו לאחר פרסום הנתונים כי למרות שהם מעודדים, אין הם נושאים עמם בשורה אמיתית עבור הכלכלה האמריקאית בהיבט הבינלאומי, מאחר שהמגזר היצרני ממשיך לדשדש.



לפי נתוני חברת ההשמה צ'לנג'ר, גריי אנד קריסמס, בחודש יולי נרשם גידול של 43% במספר הודעות הפיטורים ל-85,117. הנתון הנוכחי מפתיע במיוחד נוכח הנתונים שפורסמו ביוני, מהם עלה כי מספר ההודעות בחודש זה ירדו לשפל של 31 חודשים ועמדו על כ-60 אלף.



בשבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 12% במספר הודעות הפיטורים ל-715 אלף, לעומת 816 אלף בתקופה המקבילה ב-2002.



שוק העבודה בגוש היורו ממשיך גם הוא להצביע על חולשה. היום דווח כי שיעור האבטלה בגוש היורו, הכולל 12 מדינות שאימצו את מטבע היורו, היה 8.9% בחודש יוני, ללא שינוי מחודש מאי. היה זה שיעור האבטלה הגבוה ביותר מזה שלוש שנים וחצי, לפי נתוני יורוסטאט, לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. האבטלה ב-15 מדינות האיחוד היתה 8.1% ביוני לעומת 8% במאי. מספר המובטלים הכולל באיחוד היה 14.4 מיליון ביוני.



הנתון תאם את תחזיות הכלכלנים. העלייה ההדרגתית באבטלה בגוש היורו באה בד בבד עם ההאטה בצמיחה בתוצר. מנגד, אמרו כלכלנים, הצריכה הפרטית בגוש היורו לא נפגעה באותה מידה. בחודש יולי עלה מדד בטחון הצרכנים בגוש היורו בשיעור קל.



המדינה המובילה בשיעור האבטלה היא ספרד, בה 11.4% מובטלים, בדומה למאי. אחריה מדורגות גרמניה (9.4%), צרפת (9.3%) ופינלנד (9.2%). איטליה לא מסרה נתוני אבטלה לחודש יוני. שיעור האבטלה בלוקסמבורג היה הנמוך ביותר מכל מדינות גוש היורו - 3.7% לעומת 3.6% במאי.



בריטניה, שאיננה כלולה בגוש היורו למרות חברותה באיחוד האירופי, רשמה במאי שיעור אבטלה של 3.1% (בהתבסס על נתוני כוח העבודה), שפל של שנתיים וחצי. בארה"ב שיעור האבטלה ביוני היה 6.4% וביפאן 5.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully