וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצקי סירב לדרישת חברת החשמל לעיכוב הרפורמה עד השגת רזרבה של 25% בכושר ייצור החשמל

עמירם כהן

5.8.2003 / 22:00

במשרד התשתיות סבורים כי רזרבת כושר ייצור הדרושה לקראת שלב גיוס ההון וההפרטה היא 15%, וכי שלב זה צפוי לכל המוקדם ב-2006, לאחר ביצוע השלבים המוקדמים יותר של הרפורמה



שר התשתיות, יוסי פריצקי, סירב לדרישת חברת החשמל לעכב את ביצוע הרפורמה במשק החשמל עד השגת רזרבה של 25% בכושר ייצור חשמל (מעל שיא הביקוש), כך עולה מהדיונים שהתקיימו לאחרונה בין פריצקי למנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, ונציגי ועד העובדים.



חברת החשמל טענה בדיונים כי אינה מתנגדת לרפורמה, אך אין לבצע רפורמה מבנית במשק החשמל שרזרבות כושר הייצור שלו מסתכמות ב-7%-8% בלבד. הטענה היא, שבשלב ההפרטה וגיוס ההון שלאחר התיאגוד, עלול להיווצר עיכוב בהקמת תחנות כוח ובשל כך מחסור בחשמל, ולכן יש להכין מראש רזרבות של כושר ייצור.



לפי נתוני חברת החשמל, דרושה רזרבה של 20%-25% כדי להבטיח שמשק החשמל לא ייפגע במהלך ההפרטה שלאחר מהלך התיאגוד. פריצקי אישר שחברת החשמל העלתה בפניו בקשה לעכב את ביצוע הרפורמה עד לאחר השגת רזרבות של 25%, אך הוא סירב לכך. לדבריו, במשרד התשתיות סבורים כי רזרבת כושר ייצור הדרושה לקראת שלב גיוס ההון וההפרטה היא 15%, וכי שלב זה צפוי לכל המוקדם ב-2006, לאחר ביצוע השלבים המוקדמים יותר של הרפורמה.



עוד אמר פריצקי כי לפי תכנון משק החשמל, עד 2006 יתווספו לכושר ייצור החשמל בישראל 2,500-2,700 מגהווט, הספק הכולל בתוכו יצירת רזרבה של 15% בכושר ייצור וגם נותן תשובה לגידול השוטף בביקושים: "ברור לנו גם לפי הדו"ח וההמלצות של חברת היועצים דלוויט טוש, שיעצה למשרד התשתיות ולאוצר לגבי עקרונות הרפורמה והמתווה לביצועה, כי דרושה רזרבה. להערכתנו, ברזרבה של של 15% ניתן לבצע את הרפורמה ללא קשיים".



בקרוב תוקם ועדת מנכ"לים לישום הרפורמה במשק החשמל שיהיו חברים בה מנכ"ל משרד התשתיות, מנכ"ל האוצר ומנכ"ל חברת החשמל. כושר ייצור החשמל בחברת החשמל מגיע כיום ל-9,500 מגהווט. לפי תכנון משרד התשתיות, עד 2006 הוא יגדל לכדי 12,000-12,200 מגהווט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully