וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי בדולר: היציג ירד ל-4.433 שקלים

אמיר טייג

6.8.2003 / 19:01

היורו היציג נחלש מול השקל ב-0.07% ל-5.0499 שקלים על רקע הירידות בדולר בעולם; סוחרים: צופים התחזקות הדולר מול השקל נוכח עליית התשואות באג"ח האמריקאי


לאחר שרשם יציבות בשעות הבוקר עבר הדולר בשעות הצהריים לרשום ירידות שערים כך ששערו היציג של המטבע האמריקאי נחלש היום ב-0.54% ונקבע על רמה של 4.433 שקלים. היורו היציג ירד אף הוא אך בשיעור קל בלבד של 0.07% ונקבע על 5.0499 שקלים. יש לציין כי התחזקות היורו היא על רקע ירידות השערים שרשם הדולר לעומת היורו אמש בעולם. מחדר המסחר של הבינלאומי נמסר כי המסחר מאופיין עד כה בהמשך האווירה הקייצית ומחזורי מסחר נמוכים.

לאחר קביעת השערים היציגים מוסיף הדולר להיסחר ברמת היציג בעוד היורו עובר לירידה של 0.21% ונסחר ב-5.039 שקלים.

למרות התחזקות השקל מול הדולר ביומיים האחרונים, בקרב מרבית הסוחרים שולטת הדעה כי הדולר עשוי להמשיך ולעלות בתקופה הקרובה, כפי שעשה במהלך מרבית חודש יולי. הרבה גורמי אי ודאות משפיעים על המסחר במט"ח, בהם החששות ההולכות וגוברות לקראת תום הפסקת האש עם הפלשתינאים הצפויה מחודש ספטמבר.

מנגד קיימים מספר גורמים כלכליים אשר מקורם מעבר לים הפועלים גם לרעת חוסנו של השקל. בינהם העליה בתשואות האג"ח הדולרי שנרשמת זה יותר מחודש. כיום התשואות על אג"ח האמריקאי הגיעו לםכ-4.5%, דבר המצמצם את הפער בין התשואת האג"ח הישראלי ובין זה האמריקאי. התצמצמות פער זה משפיע על אטרקטיביות השקל מול הדולר. נוכח הציפיות כי התשואות בארה"ב ימשיכו ויעלו בטווח הקרוב, סוחרי המטבע מקומיים מציינים את מהשפעה השלילית שתהיה להמשך מגמה זו על חוסנו של השקל.

ב-14 בספטמבר צפוי האוצר לפדות אג"ח צמוד דולר בהיקף כספי של 5.04 מיליארד שקל וזה בהמשך לפדיון אג"ח דומה בחודש מארס האחרון בהיקף של 3.6 מיליארד שקל. הערכות בשוק הן כי פדיון האג"ח הגדול, שאינו מלווה בהנפקה מחודשת של אג"ח דולרי, עשוי לגרום לעודף ביקוש לדולרים, אשר יעודד פיחות השקל. עם זאת, יש לציין כי בעת הפדיון הקודם, שחל כאמור בחודש מארס, לא היתה השפעה מהותית על המסחר במט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully