וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הטרחה של עוה"ד החיצוניים בסנגוריה הציבורית יופחת ב-10%

צבי זרחיה

6.8.2003 / 9:25

לפיד הסביר בפנייתו לוועדה כי תקציב הסנגוריה הציבורית הוא חלק מתקציב משרדו, ובשל התוכנית הכלכלית החליט המשרד כי אין מנוס מלבצע הפחתה גם בתקציב זה



שכר הטרחה של עורכי דין חיצוניים שמעסיקה הסנגוריה הציבורית יופחת ב-10% - כך החליטה ועדת החוקה, אשר אישרה אתמול תקנות שהגיש משרד המשפטים בעניין. שר המשפטים, יוסף לפיד, הסביר בפנייתו לוועדה כי תקציב הסנגוריה הציבורית הוא חלק מתקציב משרדו, ובשל התוכנית הכלכלית החליט המשרד כי אין מנוס מלבצע הפחתה גם בתקציב זה.



שתי האפשרויות שעמדו בפני משרד המשפטים היו להציע קיצוץ בזכאות לייצוג על ידי עורך דין ציבורי, ולקצץ 10% משכר הטרחה של עורכי הדין החיצוניים. "משרד המשפטים סבור כי אין מקום ליזום בתקופה קשה זו קיצוץ בזכאות לסנגור ציבורי. לפיכך הוחלט להפחית את שכר טרחתם של עורכי הדין החיצוניים בשיעור של 10%", אמר לפיד.



בין התעריפים החדשים עבור ישיבה ראשונה של הערכאה השיפוטית הרלוונטית: מעצר, שחרור בערבות או הטלת ערבות - 466 שקל בבימ"ש שלום, 699 בבימ"ש מחוזי ו-1,166 שקל בביהמ"ש העליון; מעצר עד תום ההליכים: 559 שקל בבימ"ש שלום ו-1,166 בבימ"ש מחוזי; ערעור פלילי על פסק דין - 2,157 שקל בבימ"ש מחוזי ו-3,326 שקל בביהמ"ש העליון.



באשר לשכר הטרחה של עורכי דין חיצוניים שמעסיק האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, דחתה הוועדה את בקשת המשרד לקצץ את שכרם ב-10% וקבעה קיצוץ של 5% בלבד. כן קבעה הוועדה כי הורדת השכר של עורכי הדין החיצוניים המועסקים בסנגוריה הציבורית ובאגף לסיוע משפטי תהיה תקפה עד 31 בדצמבר 2006 ולא כהוראת קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully