וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל: לא צפוי רווח הון ממכירת האחזקה בבז"ן

אילן מוסנאים

6.8.2003 / 9:37

התמורה בעסקה דומה לשווי בו רשומה האחזקה בספרים; העסקה תצא אל הפועל בכפוף לבג"ץ שהוגש בגינה, אישור פטור ממכרז ומו"מ עם המדינה בקשר למהלך הפיצול של בז"ן

החברה לישראל לא תרשום רווחי הון אם עסקת מכירת אחזקות החברה בבז"ן (26%) למדינת ישראל תצא אל הפועל. כך הודיעה החברה לבורסה. החברה מציינת כי התמורה בעסקה הינה בהתאם לערכים בהם רשומה האחזקה בספרי החברה לישראל.

אתמול דיווחה החברה כי החליטה שלא לממש את האופציה שניתנה לה להשתתף במהלך הפיצול של בז"ן לשני בתי זיקוק נפרדים ולמכור לממשלה את מניותיה (26%) בחברה. השווי של בתי הזיקוק לצורך הסדר הבעלות לקראת הפרטתה, כפי שפורסם באמצע חודש יוני, הוא 2.19 מיליארד שקל. השווי נגזר מהממוצע בין הערכות השווי שקיבלו החברה לישראל והממשלה מרן קרול - 2.14 מיליארד שקל - לבין הערכת השווי של יצחק סוארי, שהגיעה ל-2.23 מיליארד שקל. המשמעות היא כי אם ההחלטה לא תשונה החברה לישראל תקבל עבור חלקה בחברה סכום של כ-570 מיליון שקל.

אתמול היה היום האחרון בו יכלה החברה לישראל לממש את האופציה למכור את חלקה בבז"ן למדינה או להצטרף למהלך הפיצול. מנכ"ל החברה לישראל, יוסי רוזן, אמר אתמול כי "אין בכוונת החברה לישראל להסתלק מהסכם הפיצול של בז"ן". עם זאת, לדבריו, לנוכח הסחבת במגעים עם המדינה בנוגע לתנאי ההסכם לגבי הפיצול, החברה ביצעה את המהלך הנוכחי כדי שלא לאבד את האופציה שהיתה ברשותה.

הוא אמר כי החברה לישראל תהיה מוכנה לנהל עם הממשלה מו"מ שבמסגרתו תשקול את דחיית עסקת המכר ואת ההשתתפות במהלך הפיצול של בתי הזיקוק. אם הצדדים יגיעו להבנות בפרק הזמן הקצוב (60 יום כאמור), או שהממשלה תסכים להאריך את האופציה של החברה לישראל, החברה תבטל את ההחלטה הנוכחית.

היום מדווחת החברה לישראל כי "אין לדעת בשלב זה אם עסקת המכר אכן תצא מן הכוח אל הפועל וזאת בין היתר עקב: בג"ץ שהוגש נגד ההסכם; הצורך באישורים שהממשלה דורשת מהחברה (שהחברה חולקת על נחיצותם), לרבות פטור ממכרז וכן תוצאות המו"מ (אם יתקיים) עם הממשלה בכל הנוגע להשתתפות החברה בפיצול של בז"ן לשני בתי זיקוק נפרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully